نرخ بلیت هواپیما برای مسافران اربعین ۸ میلیون و نرخ قطار بدون تغییر خواهد بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مقرر شد به گونه ای برنامه ریزی و نظارت صورت بگیرد که در ایام اربعین با افزایش تقاضا برای خرید بلیت های هواپیما، قطار و اتوبوس شاهد نوسان قیمتی نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  محمدرضا رضائی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه 17 مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی در خصوص بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های سفر اربعین حسینی (ع) گفت: این جلسه با هدف برنامه‌ریزی در خصوص تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) برگزار شد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند مدیرعامل شرکت راه‌آهن، رئیس سازمان هواپیمایی کشور و معاونان سازمان راهداری و سایر مسئولان وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اقدامات خود در این جهت ارائه کردند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: مقرر شد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت صورت بگیرد که در ایام اربعین با افزایش تقاضا برای خرید بلیت‌های هواپیما، قطار و اتوبوس شاهد نوسان قیمتی نباشیم؛ تأکیدمان ایجاد ثبات قیمتی در ناوگان حمل و نقلی و عبور و مرور روان زائران در گذرگاه‌های مرزی است.

وی اظهار کرد: نرخ بلیط رفت و برگشت هواپیما به نجف و بغداد از مبداء تهران، هشت میلیون تومان و این رقم از فرودگاه مشهد به دلیل طولانی‌تر بودن مسیر پروازی یک‌میلیون ‌و۵۰۰ هزار تومان بیشتر است. همچنین مقرر شد نرخ بلیط قطار بدون تغییر و همانند ماه گذشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مقرر شد بلیت هواپیما سیستمی به فروش برسد و چارتر ممنوع است. همچنین تعداد اتوبوس ، قطار و تعداد پروازها افزایش پیدا کند. ظرفیت پارکینگ‌های مرزی را 2 برابر افزایش داده‌ایم. جاده‌های 6 مسیری که زائران اربعین از آن عبور می‌کنند، سعی شده است مناطق حادثه‌خیز آن را رفع مشکل  کنیم. با تمهیداتی که در یک سال گذشته انجام شده است در اربعین امسال شرایط بهتری را برای زائران فراهم کرده باشیم. امیداریم با نظارت دقیق مسئولان مربوطه این نرخ‌ها بدون تغییر در طول ایام اربعین بماند و شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی با شکوه‌تر از سال‌های قبل باشیم.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.