آیت‌الله نوری همدانی: رفع فقر و ریشه‌کنی ظلم از شاخصه‌های مهم حرکت‌های انقلابی است

مرجع تقلید شعیان سه عامل رفع فقر، ریشه کنی ظلم و بی‌عدالتی و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی را از شاخصه‌های مهم حرکت‌های انقلابی و جهادی دانست و گفت: این شاخصه‌ها از نیازهای امروز جامعه ایران اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، جمعی از اعضای کنگره هشت هزار شهید استان همدان به مناسبت برگزاری مراسم اختتامیه این کنگره به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، قاسمی فرزاد استاندار و حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی همدان با آیت‌الله نوری همدانی دیدار کردند.

آیت الله نوری همدانی ضمن خیر مقدم خدمت مسئولین و حضار و تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره، روز آغاز امامت امام عصر(عج) را تبریک و تهنیت عرض گفت.

وی در ادامه به وجود جریانات آخرالزمانی اشاره کرد و با روایت حدیثی از امام صادق (ع) انقلاب اسلامی را در زمره آن جریانات قرار داد و و آن را زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: استکبار جهانی هر لحظه با تمام توان در حال دسیسه چینی برای ضربه زدن به دنیای اسلام و وحدت مسلمین است و همواره در تلاش است تا اثری از یاد و نام مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا باقی نماند.
 
مرجع تقلید شیعیان هوشیاری مردم شهید پرور ایران و مسئولین را در دفع این شرارت ها و زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت دانست و افزود: با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنید، باید توجه داشت رشد و تقویت فرهنگ جامعه وظیفه مسئولان است.
 
وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) در صحیفه نور امام (ره) که فرمودند: هر پیامبری که مبعوث شد در یک دست خود کتاب هدایت و در دست دیگر خود ابزار جنگ و جهاد به همراه داشت، از مردم و بخصوص مسئولین کشوری و لشکری خواستند تا هر کسی به اندازه خود و با تمام توان در رفع حوائج اسلام و مسلمین تلاشی جهادی نماید.
 
وی سه عامل رفع فقر، ریشه کنی ظلم و بی‌عدالتی و اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی را از شاخصه‌های مهم حرکت‌های انقلابی و جهادی دانست و آن را از نیازهای جامعه امروز ایران اسلامی برشمرد.
 
آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم مطالعه صحیفه نور امام (ره) و توجه هر چه بیشتر به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و آن را کلید حل بسیاری از مشکلات امروز ایران و دنیای اسلام دانست و از مسئولین خواست که به مسئولیت‌ها و امکانات خود بعنوان یک امانتی از جانب پروردگار عالم نگاه کنند؛ نه وسیله امرار معاش. 
 
وی با اشاره به آیات و روایات، مشکلات و مصائب زندگی را جزو لاینفک دنیا و صبر و استقامت را لازمه رسیدن به موفقیت ها و پیروزی ها دانست و اظهار کرد: در جریان جنگ بدر، برخی از مسلمین تصور کردند کاروانی از شام در حال عزیمت به مدینه است که قرار است غنائم زیادی بدست آورند؛ خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به آنان می فرماید: ولی خداوند چیز دیگری مقدر کرده بود؛ پس همانطور که می‌دانید جنگ رخ داد که در نتیجه آن ابوجهل ها کشته شدند.
 
این مرجع تقلید در ادامه به جانفشانی های مردم غیور ایران اسلامی علی الخصوص مردم شهیدپرور استان همدان در انقلاب و دوره هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همدان مردمی مجاهد و مقاوم دارد و بنده به همدانی بودن خود افتخار می کنم. افتخار ماست که از همدان عزیز هشت هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردیم. سلام من را به مردم عزیز استان همدان برسانید.

 

وی با اشاره به سابقه و هویت تاریخی، دینی و علمی استان همدان، این استان را از گنجینه های تاریخ ایران اسلامی برشمرد که ستاره‌های درخشان علمی، معنوی و معرفتی فراوانی را تقدیم این مرز و بوم کرده است که همگی، شناسنامه و هویت تاریخی این استان هستند و در ادامه خاطرنشان کرد: باید دانشمندان برجسته و نخبگان علمی به نسل جوان معرفی شوند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.