مرضیه هاشمی: ترویج ارزش‌ خانواده و حمایت از زنان از اهداف جشنواره رسانه خورشید است

دبیر نخستین جشنواره بین المللی رسانه خورشید گفت: جشنواره خورشید برای ما فرصتی است که تصویر منفی از برخورد ایران با زنان را از بین ببریم و واقعیت را نشان دهیم. 100 فعال زنان را برای همفکری و همکاری در این جشنواره دعوت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : نشست خبری نخستین «جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید» امروز با حضور مرضیه هاشمی دبیر جشنواره، زهرا اوسطی دبیر شورای علمی جشنواره و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

مرضیه هاشمی، دبیر نخستین «جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید» در ابتدای این نشست گفت: من سال‌ها در آمریکا زندگی کرده‌ام و فراموش نمی‌کنم چه تصویر منفی‌ای از زنان ایرانی توسط رسانه‌های هژمون نشان داده می‌شد، اما امروزه رسانه‌های ما می‌توانند با این همجمه‌ها مقابله کنند.

هاشمی با اشاره به هژمونی رسانه‌ها در غرب گفت: در سال ۲۰۰۳ قبل از جنگ آمریکا در افغانستان در تلویزیون آنها به صورتی بیان می‌شد که انگار بازی است. در آن زمان ما رسانه‌ای برای واکنش نداشتیم و برای مردم آمریکا تداعی شده بود که واقعاً حق با آمریکاست. از دید خودشان می‌گفتند می‌خواهند افغانستان و عراق را آزاد کنند و اکنون همه می‌بینیم که چه اتفاقی افتاده است.

فرصتی برای از بین بردن تصویر منفی زنان ایران

دبیر جشنواره رسانه خورشید ضمن اشاره به هزینه‌های کلان غرب در موضوع رسانه‌ گفت: ما می‌دانیم که از نظر بودجه شرایط رسانه‌ها در ایران با آمریکا قابل مقایسه نیست و کمتر است. جشنواره خورشید برای ما فرصتی است که تصویر منفی از برخورد ایران با زنان را از بین ببریم و واقعیت را نشان دهیم. ۱۰۰ فعال زنان را برای همفکری و همکاری در این جشنواره دعوت کرده‌ایم.

معرفی زنان توانمند دنیا در جشنواره خورشید

وی ادامه داد: تلاش برای ترویج ارزش‌های ملل مختلف، خانواده، آگاهی افکار عمومی جهانی و حمایت از زنان، معرفی زنان توانمند در دنیا و... از دیگر اهداف ما در جشنواره خورشید هستند. این جشنواره شنبه 8 مهر شروع می‌شود و انشالله ما اتفاقات مهمی را برای همکاری و رسیدن به هدفمان که پرداختن به مردم مظلوم دنیاست برداریم.

همچنین در ادامه زهرا اوسطی، معاون بین‌الملل بنیاد گوهرشاد گفت: اولین «جشنواره رسانه‌ای خورشید» با طراحی در اتاق فکر بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با همت معاونت مطبوعاتی، معاونت زنان ریاست جمهوری و شهرداری مشهد صورت گرفت.

دبیر شورای علمی جشنواره رسانه‌ای خورشید در ادامه خاطرنشان کرد: در عصری که رسانه‌ها حرف اول را در اقناع افکار عمومی و آگاهی‌بخشی می‌زنند، هجمه‌های زیادی علیه زن و خانواده وارد شده که تخریب‌های شخصیت انسانی را در پی داشته است و با نگاه قران کریم به  کرامت انسان در تضاد است. لذا بازنمایی این آسیب‌ها و اصلاح آن به کمک رسانه یکی از کارهایی بود که باید رقم می‌خورد.

ارائه الگوی سوم از زن و خانواده

اوسطی در ادامه با ذکر محورهای این جشنواره گفت: نقش رسانه‌ها در عدالت اجتماعی، الگوی سوم یا صحیح از زن، مسئله خانواده بر مبنای عقلانیت، بحث زنان و محور مقاومت، نقش رسانه‌ها در عادی سازی خشونت علیه زنان که باعث نگاه ابزاری به زن در غرب شده از محورهای نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای خورشید است.

دبیر شورای علمی جشنواره رسانه‌ای خورشید گفت: این جشنواره هشتم مهرماه امسال در شهر مقدس مشهد با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و ۴۰ کشور جهان برگزار می‌شود. این جشنواره با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» و بزرگداشتی به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.