میرابیان: حملات امروز حماس به اسرائیل به شدت غافلگیرکننده بود

تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه گفت: به اعتراف صهیونیست‌ها این عملیات به شدت برای آن‌ها غافلگیرکننده و به لحاظ امنیتی، اعتباری، سیاسی و نظامی برای آن‌ها بسیار آسیب‌زننده بوده است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :   گفتگو با رضا میرابیان

اکتبر برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها یادآور ایام جنگ کیپور در سال ۱۹۷۳ است. جنگی که مصر و سوریه با غافلگیری تمام در روزی که یهودی‌ها در تعطیلات عید بودند، آغاز کردند و ضربات سنگینی را به صهیونیست‌ها زدند. امروز صبح نیرو‌های مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرز‌های غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. این عملیات ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند و ده‌ها کشته و ۵۴۵ زخمی به‌جای گذاشته است و بیمارستان‌های جنوب اسرائیل دیگر جایی برای پذیرش ندارند.

در همین راستا رضا میرابیان تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه با یادآوری جنگ اعراب و اسراییل در ۵۰ سال گذشته، به خبرنگار «بصیرت» گفت: «امروز یک روز مقدس برای یهودیان بود که رژیم صهیونیستی نسبت به سال ۱۹۷۳ به مراتب بیشتر و شدیدتر غافل‌گیر شد.»

وی در ادامه افزود: «این غافلگیری به‌اندازه‌ای بود که آن‌ها در پیرامون و حتی درون سیستم خود، نفهمیدند چگونه این اتفاق رخ داده است. رژیم صهیونیستی که تا این حد به سیستم امنیتی، نظامی و حفاظتی خود می‌بالد و فخرفروشی می‌کند؛ امروز در بیخ گوشش چنین اتفاق بزرگ و سهمگینی را شاهد بود.»

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه امروز این اتفاق درون سرزمین‌های اشغالی رخ داد؛ تصریح کرد: «به اعتراف صهیونیست‌ها این عملیات به شدت برای آن‌ها غافلگیرکننده و به لحاظ امنیتی، اعتباری، سیاسی و نظامی برای آن‌ها بسیار آسیب‌زننده بوده است.»

میرابیان در پاسخ به این سؤال که آیا این اتفاق می‌تواند دروازه ورود به یک جنگ فراگیر در خاورمیانه باشد؛ تأکید کرد: «مرزی وجود ندارد. در حال حاضر پیش‌بینی شرایط بسیار سخت و می‌توان گفت مرز جنگ باز است در نتیجه هر تحول و اتفاقی می‌تواند امکان‌پذیر باشد. باید منتظر ماند و دید که در ساعات آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

وی در پاسخ به این شبهه که اسرائیل می‌دانست امروز مورد حمله واقع می‌شود، اما از ترس حملات گسترده‌تر سکوت را انتخاب کرد؛ تصریح کرد: «خیر، این مسئله در حد یک شبهه است و شواهد حکایت از این دارد که رژیم صهیونیستی به‌شدت غافلگیر شده و این نشانه عجز و ناتوانی آن‌هاست چرا که حتی گنبد آهنین هم نتوانست عمل کند.»

میرابیان در پایان در واکنش به اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر گرفتن انتقام تاریخی از ایران خاطرنشان کرد: «رژیم صهیونیستی با این قبیل اظهارات سعی دارد ضعف خود را بپوشاند و می‌خواهند عنوان کنند ما از سمت حماس آسیب ندیده‌ایم و توسط کشور قدرتمندی، چون ایران متحمل چنین ضربه‌ای شده‌ایم. در واقع سعی دارند؛ فرافکنی کنند در صورتی‌که این آسیب از بیخ گوششان بود و اگر بخواهند با این قبیل حرف‌ها برای خود دشمن‌تراشی کنند مسئله دیگری است.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.