چهار تکیه گاه اسرائیلی‌ها که در عملیات طوفان الاقصی نابود شد

کمیل خجسته در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  مشرق: از حالا هر چه در جنگ پیش بیاید اضافه بر سازمان است. راهبردی که رهبر ایران در روز عید فطر مطرح کرده بودند به وضوح محقق شد.

آن‌ها چه بودند؟ «۱. تلاشهای جبهه مقاومت باید متمرکز بشود در تقویت عناصر مبارزی که در داخل فلسطین دارند مبارزه میکنند. ۲. قدرتِ بازدارندگی رژیم صهیونیستی ناکار شود.»

از چه راهی این راهبرد محقق شود؟ ۱. «هر چه مقاومت درونیِ مردم فلسطین بیشتر بشود، رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر خواهد شد. ۲. بِن‌گوریون ــ یکی از مؤسّسین اصلی رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم ــ هشدار داد. او گفت که هر وقتی قدرت بازدارندگی ما به پایان برسد، رژیم ما مضمحل خواهد شد.»

اسرائیلی‌ها حیاتشان به حضور شهرک‌نشینان است. شهرک‌نشینانی که به چهار عنصر گنبدآهنین در آسمان؛ موساد زیرزمین، ارتش روی زمین و دیوارحائل تکیه و فکر می‌کردند در خانه‌های اشغالی با خیال راحت می‌توانند زندگی کنند.

حالا عملیات طوفان الاقصی هر چهار تکیه‌گاه آنان را بر باد داد. بله، «پادشاه لخت بود.» بازدارندگی وجود ندارد. اسرائیل از آسمان، زمین و زیر زمین برای اولین بار مورد هجوم قرار گرفت و آن‌ها اسیر و کشته دادند.

این را به وضعیت بد و شکاف سیاسی بزرگ درون جامعه اسرائیل اضافه کنید. آن‌ها از درون هم با پدیده «از جا در رفتگی سیاسی» روبرو هستند. جامعه قطبی‌شده که کف خیابان محل تسویه حساب‌های سیاسی شده است.

اسرائیل از درون دچار مشکل و از بیرون محاصره شده است. حالا بیانیه اخیر مقاومت از کلمه و حرف خارج‌ می‌شود و جنبه واقعی به خود می‌گیرد:

«تا دیر نشده از کشور ما برو بیرون. از فلسطین خارج شو، این نبرد پایانی ندارد... این نبرد بزرگ برای آزادی کلی فلسطین است.
این آغاز است.
این آخرین توصیه‌ای است که تکرار نمی‌شود ...»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.