پاسخ کدخدایی به سرانجام تأیید صلاحیت رد‌شدگان دوره‌های گذشته

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان می‌گوید: بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره فقط مربوط به همان دوره است و در هر انتخابات مجدد صلاحیت‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :   «عباسعلی کدخدایی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تأیید صلاحیت ردشدگان دوره‌های گذشته وجود دارد، اظهار داشت: در خصوص بررسی صلاحیت‌ها، همیشه ما اعلام کردیم که بررسی صلاحیت‌ها برای همان دوره از جمله مجلس و ریاست جمهوری و یا سایر انتخابات خاص خودش است.

وی با تأکید بر اینکه بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره‌ای از نو شروع می‌شود و امکان تأیید صلاحیت این افراد همیشه وجود دارد، عنوان کرد: انتخابات به عنوان شاخص اصلی انقلاب اسلامی بوده و از همان ابتدا حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر حضور مردم تأکید داشتند و مقام معظم رهبری انتخابات را لیلةالقدر جمهوری اسلامی دانستند.

کدخدایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که حضور مردم و مشارکت آنها در انتخابات، جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند، ابراز کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم علی‌رغم همه محرومیت‌ها میزان مشارکت بالایی در انتخابات دارند و حتی در ادوار گذشته که در کلان کشور کاهش مشارکت را داشتیم در این استان مشارکت خوبی داشتیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی پیروزی حق علیه باطل بود و با هدایت‌ها و راهبردهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مسیر حق ایجاد شد و الحمدلله با پشتیبانی مردم و لطف خداوند و امداد الهی استمرار دارد.

کدخدایی با اشاره به شرایط کشور ایران قبل از انقلاب، افزود: در گذشته کشورهای استعمارگر با گماردن دست‌نشانده‌های خود سرمایه‌های این کشور را به غارت می‌بردند و افرادی را گذاشتند که از منافع و خواسته‌های نامشروعشان پاسداری کنند و همین استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع خدادادی بود و به غارت می‌رفت.

وی تأکید کرد: اگر الآن کشورهای اروپایی مختلف از جمله انگلستان، آمریکا، اسرائیل و... با ما دشمنی می‌کنند به این دلیل بوده که منافعشان از دست رفته است.

کدخدایی با بیان اینکه استعمارگران ضمن غارت منابع ملت ما هر وقت اراده می‌کردند کشور را به هر سمتی که می‌خواستند سوق می‌دادند، ادامه داد: آنها الآن به همین خاطر عصبانی هستند و هر روز یک توطئه برای کشور ایجاد می‌کنند و این یک معادله روشنی است، چون منافعشان از بین رفته است.

وی در ادامه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: اگر امروز غزه زیر بمباران رژیم صهیونستی قرار گرفته است به دنبال منافع خودشان هستند. آنها با قتل و ترور مردمان اصلی یک سرزمین را می‌خواهند از وطنشان بیرون کنند و الآن به دروغ می‌گویند که از خودمان دفاع می‌کنیم.

کدخدایی بیان کرد: جوانان غزه با الهام از احکام الهی و اسلامی برای حقانیت خود مقابله می‌کنند و این مقاومت قدرت پوشالی آنها را زیر سؤال برده و سران کشورهای مختلف سراسیمه به اسرائیل سفر می‌کنند و از حملات وحشیانه اسرائیل حمایت می‌کنند؛ با چه توجیهی حمایت می‌کنند؟

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس تأکید کرد: زمین و سرزمین فلسطین اشغال شده و 16 سال در محاصره کامل قرار دارند و ملت فلسطین از حقشان دفاع می‌کنند و از آن طرف استعمارگران به دروغ می‌گویند، صهیونیست‌ها حق دارند؛ حقی که با قتل و ترور ایجاد شده، محکوم به شکست است.

کدخدایی تأکید کرد: مسیری که انقلاب اسلامی ایجاد کرده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.