منــابع قــدرت در دست کشورهای مسلمان

در معادلات جهانی و سازمان های بین المللی آیا مسلمانان از چنین توانی برخوردار هستند؟! و یا به عبارتی توان استفاده از این پتانسیل را دارند ؟ کشورهای اسلامی چه تاثیری در سازمان های بین المللی و بازدارندگی و حتی سازندگی جهان دارند؟چرا کشورهای اسلامی توان دفاع از خود و اعتقادات دینی خود را ندارند و حتی در دفاع از کشورهای خود باید وابسته به تجهیزات کشورهای غربی باشند و غرب یک مسابقه تسلیحاتی را در بین کشورهای اسلامی بوجود آورد ؟ و از این طریق ذخایر آنان را به یغما ببرد ؟

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز علی محمد کریمیان نوسینده و تحلیل گر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت : حدود دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می کنند که آمارهای معتبر بین‌المللی نشان می‌دهند سهم کشورهای مسلمان از ذخایر نفتی دنیا تقریبا ۵۵ درصد است که بیش از ۹۰ درصد آن در اختیار عربستان، ایران، عراق، کویت، امارات و لیبی است. همچنین سهم کشورهای مسلمان از ذخایر گازی دنیا کمتر از ۵۰ درصد است که ۹۰ درصد آن در اختیار ایران، قطر، عربستان، امارات و اندونزی است.
از نظر جمعیت ، مسلمانان یک چهارم جمعیت را دارند .
از نظر ذخایر انرژی پنجاه و پنج درصد ذخایر نفتی و حدود پنجاه درصد ذخایر گازی را در اختیار دارند
 از نظر ژیوپولتیک تنگه هرمز و بسفر و داردانل و...و کانال سوئز و... در دسترس مسلمانان است.
اگر فقط به همین چند مورد مذکور بسنده کنیم، چه پتانسیل خدادادی عظیمی در اختیار مسلمانان قرار دارد ؟!

تأثیر کشورهای اسلامی 
در معادلات جهانی و سازمان های بین المللی آیا مسلمانان از چنین توانی برخوردار هستند؟! و یا به عبارتی توان استفاده از این پتانسیل را دارند ؟ کشورهای اسلامی چه تاثیری در سازمان های بین المللی و بازدارندگی و حتی سازندگی جهان دارند؟
چرا کشورهای اسلامی توان دفاع از خود و اعتقادات دینی خود را ندارند و حتی در دفاع از کشورهای خود باید وابسته به تجهیزات کشورهای غربی باشند و غرب یک مسابقه تسلیحاتی را در بین کشورهای اسلامی بوجود آورد ؟ و از این طریق ذخایر آنان را به یغما ببرد ؟

تفرقه بینداز و حکومت کن 
متأسفانه سردمداران غرب ( انگلیس و آمریکا و...) با سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن ، توانسته اند ، از این طریق اهداف شوم خود را تعقیب کنند و عربستان سعودی را گاو شیرده قلمداد کنند و مردم مظلوم فلسطین را در سالیان دراز به خاک و خون بکشند و در فلسطین یک کشور جعلی بنام رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد کنند و با این غده سرطانی در قلب کشورهای اسلامی ، امنیت و آرامش را از منطقه بربایند و در صدد خاورمیانه بزرگ برآیند و در این راستا سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورهای اسلامی را با جنگ داخلی و ایجاد داعش به جان هم بیندازند و مسلمانان را تروریست و اسلام را دین خشونت معرفی کنند و برای کسب منافع مد نظر به هر اقدامی دست بزنند.

توطئه در جمهوری اسلامی ایران
از ابتدای انقلاب اسلامی ، انواع توطئه ها و جنگ ترکیبی اعم از جنگ نظامی ، اقتصادی و فرهنگی و نفوذ در حکمرانی را بکار برده اند تا مانع استفاده ایرانیان غیور از این پتانسیل شوند و خسارات زیادی هم زده اند و عده ای را همراه خود کرده اند، اما با درایت امامین حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و تبعیت مردم فهیم ایران زمین از  امام خمینی ره و امام خامنه ای حفظه الله و دامه توفیقاته این توطئه‌ها برملا و خنثی و با شکست روبرو شده است و امروز با یک ایران قدرتمند روبرو هستند.
امید است که کشورهای اسلامی هم هوشیار شوند و از این پتانسیل خدادادی در جهت مجد و عظمت اسلام و مسلمین و توانمندی کشورشان استفاده کنند و اجازه ندهند شیطان بزرگ برای آنان تصمیم بگیرد و مسلمانان را به خاک و خون بکشند.
انتهای پیام/* 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.