طعم خوشبختی در کنار چهار فرزند؛

فرهنگ فرزندآوری را در جامعه نهادینه کنیم/ فرزندانم را سرباز امام زمان(عج) تربیت می کنم

زهره خان احمدی مادر 38 ساله ای که طعم خوشبختی را در کنار چهار فرزند تجربه می کند و معتقد است فرزند بیشتر مانع پیشرفت نیست بلکه باعث شیرینی زندگی نیز می شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از خبرگزاری زنان ایران، در شرایطی که امروزه خیلی از زوج‌های جوان به سمت تک فرزندی سوق پیدا کردند یک خانواده جوان در شهرستان گرگان، شیرینی داشتن 4 فرزند را تجربه می‌کند. در کنار جهاد تبیین، جهاد فرزند آوری بسیار حائز اهمیت است نسل جوان باید به سمت فرزندآوری روی آورند در صورتی که این مسئله مهم به فراموشی سپرده شود در آینده ای نه چندان دور شاهد پیری کشور خواهیم بود که دیگر قابل علاج نیست. مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب اسلامی در سال 1392 فرمودند « مسئله جمعیت را جدی بگیرید؛ مسئله جمعیت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست». با توجه به اهمیت مسئله فرزندآوری گفت و گویی با مادر دهه شصتی ترتیب دادیم که معتقد است فرزند بیشتر زندگی شیرین تری را در پی دارد او با وجود داشتن سه قلو، فرزند چهارم خود را به دنیا آورده و اکنون طعم شیرین خوشبختی را با داشتن چهار فرزند تجربه می کند. خان احمدی؛ مادر سه قلوهای گرگانی که در سال 1389 نخستین تجربه مادر شدنش را با سه نوزاد «دو پسر و یک دختر» تجربه کرد و در سال1397 با به دنیا آمدن فرزند دیگرش، آرامش زندگی‌اش شکل دیگری به خود گرفت و طعم خوشبختی را کاملا احساس کرد.

<strong>* من و همسرم از ابتدای ازدواجمان بسیار عاشق فرزند بودیم</strong> خان احمدی در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز افزود: من و همسرم از ابتدای ازدواجمان بسیار عاشق فرزند بودیم همیشه دوست داشتیم دوقلو داشته باشیم و خداوند فرزندانی سه قلو« یک دختر و دو پسر» را مهمان زندگی مان کرد تا طعم شیرین فرزند را به خوبی در زندگی حس کنیم. این بانوی گرگانی ادامه داد: وقتی سه قلوها به دنیا آمدند من 23 سال داشتم و خانواده خودم و همسرم در این مسیر بسیار کمک حالم بودند یک پسرم را مادرم و پسر دیگرم را مادرشوهرم نگهداری می کرد و دخترم را نیز من و همسرم نگهداری می کردیم. وی ابراز کرد: ما در یک خانه استیجاری با مساحت 83 متری که دارای دو خواب و یک حال است زندگی می کنیم متاسفانه خانه ما آپارتمانی است و حیاط هم ندارد که فرزندانم در آن بازی کنند اکنون که بچه هایم بزرگ شدند گذران زندگی بسیار سخت هست و نیاز به ی14 خانه بزرگتری داریم. <strong>* بسیار تلاش می کنم که فرزندانی باایمان و بانماز در جامعه تربیت کنم</strong> خان احمدی گفت: من و همسرم زندگی مشترکمان را از سال 1386 آغاز کردیم و اکنون سن سه قلوها 14 سال است و دختر کوچکم نیز پنج سال و نیم است اسامی فرزندانم به ترتیب حمید، حامد و حنانه و فرزند آخرم نیز ریحانه نام دارد مجموعا دو پسر و دو دختر دارم و با تمام وجودم به انها عشق می ورزم. این بانوی گرگانی ادامه داد: به لطف آقای رئیسی «رئیس جمهور فعلی» توانستیم بعد از 14 سال یک زمینی تهیه کنیم ولی چون این زمین در محدوده گرگان نیست و از طرفی ساخت و ساز هم نیاز به هزینه دارد به شدت نیازمند حمایت مسئولان در این زمینه هستیم. خان احمدی داشتن فرزند را یک نعمت بسیار بزرگ دانست و گفت: بسیار تلاش می کنم که فرزندانی باایمان و بانماز در جامعه تربیت کنم خدا را شکر فرزندانم اهل نماز و باایمان هستند و دخترانم نیز از کودکی به حجاب برتر که چادر است عشق می ورزند و اکنون چادری هستند و آن را برای خود افتخاری بزرگ می دانند. وی با اشاره به اینکه امسال پسرانم به سن تکلیف می رسند، افزود: امسال برای پسرانم جشن تکلیف خواهم گرفت زمانی را به یاد دارم که دخترم به سن تکلیف رسیده بود و ماه رمضان در مرداد ماه بود و دخترم در آن روزهای گرم به طور کامل روزه اش را گرفت. این بانوی گرگانی با تاکید بر اینکه با کمک همسرم توانستم فعل خواستن توانستن است را صرف کنم، افزود: واقعا خدا روزی رسان است با مدیریت و برنامه ریزی می توان به همه چیز رسید اگر در زندگی روزمره قناعت را سرلوحه کارمان قرار دهیم مطمئنا موفق خواهیم شد. <strong>* فرزند زیاد داشتن باعث شادی و سرور در زندگی می شود</strong> خان احمدی با تاکید بر اینکه فرزند زیاد داشتن باعث شادی و سرور در زندگی می شود، ابراز کرد: لذت بودن در کنار هم بسیار زیباست از سر سفره نشستن خانوادگی گرفته تا مشورت برای انجام کارها بسیار لذت بخش است وقتی فرزند چهارمم به دنیا آمد همه به من می گفتند چرا دوباره باردار شدی شما که هم دختر و هم پسر داشتی دیگر نیازی به فرزند نبود اما همواره خانواده من و همسرم پشتیبان من بودند و شکر خدا مشکلات یکی پس از دیگری سپری شد. 

 وی گفت: من در کنار همسرم مشغول به کار شدم تا کمک خرج خانواده باشم از طریق اینترنت در روستاهای حسین آباد، نوده و کردکوی و .. اقدام به فروش جاجیم می کنیم و از این طریق امرار معاش می کنم خان احمدی با اشاره به اینکه داشتن فرزند مانع پیشرفت نیست و دست و پای آدم را نمی بندد، افزود: لذت داشتن فرزند با دیگر لذت های دنیوی قابل مقایسه نیست به خاطر نعمت داشتن فرزندانم صاحب یک زمین در حاشیه گرگان شدم در حقیقت به لطف خدا و همت دولت سیزدهم این زمین به من تعلق گرفت از مسئولان می خواهم در زمینه ساخت خانه به ما خانواده های پرجمعیت کمک کنند.

گزارش از سمیرا رجبی انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.