شریعتمداری: کسی باور نمی‌کرد افکار عمومی جهان با این وسعت علیه رژیم صهیونیستی بسیج شود

قریب به ۲۰ روز است که ارتش تل آویو بدون راهبرد مشخصی کودک‌کشی می‌کند بدون آنکه بتواند خراشی به نیروهای مقاومت فلسطین بزند.مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به موضوع اجماع صورت گرفته در بین مردم جهان درباره موضوع فلسطین، گفت: شرایط برای رژیم صهیونیستی طوری رقم خورد که کسی باور نمی‌کرد افکار عمومی جهان اینچنین علیه این رژیم بسیج شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از  فارس :   حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، گفت: بخشی از مسائل کنونی کشور خوب است که بازتر و روشن‌تر شود، نیازی نیست تا انتهای ماجرا پیش رویم، اینکه دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شود، اثرگذار است، البته در این برنامه بعضی نکات را دوستان مهمان برنامه مطرح کرده‌اند که نیاز به توضیح بیشتری دارد.

وی با اشاره به روند فتنه سال 88 و سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، اظهار کرد: در این کشور عده‌ای در زمانی دست به اقداماتی زدند که شایسته و پسندیده نبود؛ مثل شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران، اینکه افرادی امروزه با مردم غزه همسویی دارند؛ قابل تقدیر است، اما تکلیف باید تا حدودی با این مسئله روشن شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: عده‌ای شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران را سر دادند و بعد این شعار به نه غزه، نه لبنان و نه موشک تبدیل شد، فرض کنید اگر قرار بود که آن دیدگاه پیش رود، امروز ما وضعیت أسف‌ناکی داشتیم، البته قبول دارم که امروزه در فرمول قدرت، ماشین جنگی صدرنشین نیست، اما نه اینکه وجود نداشته باشد.

شریعتمداری ادامه داد: ماشین جنگی صدرنشین نیست، به این معنی که توپخانه‌ها جای خودشان را به رسانه‌ها داده‌اند، اما نه اینکه هیچ توپخانه‌ای شلیک نکند.

وی با بیان اینکه بارها آمریکایی‌ها اعلام می‌کردند که راه‌های جدیدی از قبیل هوش مصنوعی و جنگ شناختی برای مقابله داریم، اما باز هم به حمله نظامی متوسل شدند، گفت: این مسئله نشان داد که ماشین جنگی تا حدودی تعیین‌کننده است؛ بنابراین این دیدگاه باید باز شود و اگر از این دیدگاه عقب‌نشینی شده، رسما اعلام شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات برخی سیاسیون که به نداشتن موشک اعتقاد دارند، گفت: اینها بعضا عنوان می‌کنند که اصلا چنین چیزی مورد نظر ما نبوده است، خب اگر نبوده، تکذیب می‌کردید. خوب است که این مسائل تا حدودی باز شود، برای اینکه تکرار نشود، نه اینکه باز شود تا رسوایی ایجاد شود، اما باز شود برای اینکه تکرار نشود.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را اولین بار تارنمای وزارت خارجه اسرائیل مطرح کرد، گفت: این تارنما صرفا چند ماه قبل فتنه 88 به میدان آمده بود و بعضی از این‌ها از قبل آمادگی داشتند، به طوری که شبکه دویچه‌وله آلمان بخش فارسی خود را 6 ماه قبل از فتنه 88 راه‌اندازی کرد؛ صدای آمریکا هم فقط در رادیو بود که بعد بخش تصویری را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: درست در شب انتخابات 88، 22 خرداد، یازدهم ژوئن 2002، آقای «جورج سوروس» با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کند و می‌گوید که فردا در ایران انتخابات نیست، یک انقلاب رنگی است، شبیه آنچه که ما قبلا در اوکراین و قرقیزستان انجام دادیم، فردا ایران و پس از آن نوبت به سوریه می‌رسد، خب از کجا می‌دانسته قرار است فردا در ایران انقلاب رنگی شود، اینها باید تا حدودی باز شود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: یک وقتی است که می‌گوییم آن‌ها چیزی گفتند و کسانی به آن توجه نکردند، اما یک وقتی است که آن‌ها چیزی گفتند و کسانی آن را در داخل کشور دنبال کردند.

شریعتمداری با اشاره به عملکرد روزنامه کیهان در چند ماه قبل از فتنه 88، گفت: ما در رسانه‌مان تمامی مراحل فتنه 88 را از قبل پیش‌بینی کردیم و می‌دیدیم که قدم به قدم می‌روند و بنده در اصفهان نیز گفتم که این‌ها به زودی رنگ هم انتخاب می‌کنند، بنابراین این‌ها تا حدودی باید برای افکار عمومی باز شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اجماع صورت گرفته در بین مردم جهان درباره موضوع فلسطین، تأکید کرد: شرایط برای رژیم صهیونیستی طوری رقم خورد که کسی باور نمی‌کرد افکار عمومی جهان اینچنین علیه این رژیم بسیج شود، در فرانسه و انگلیس علی‌رغم جریمه نقدی که وجود دارد، اما باز هم مردم علیه اسرائیل تظاهرات می‌‌کنند، در 5 شب گذشته بیش از 130 هزار نفر علیه تل‌آویو تظاهرات کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از نظر نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای ضربه خورده است، گفت: ضربه‌ای که خیلی مهم است و فکر می‌کنم از ضربات دیگر بسیار سنگین است و رهبر انقلاب هم امروز به آن اشاره کردند، ضربه رسانه‌ای و افکار عمومی این رژیم است.

شریعتمداری در ادامه در پاسخ به این سؤال که رهبر انقلاب به عبارت پیچ تاریخی اشاره کردند، یعنی این اتفاق آن قدر بزرگ است که ما آن را یک نقطه عطف بدانیم؟، اظهار کرد: تقریبا تا آنجایی که بنده یادم هست، رهبر انقلاب اولین بار در سال 89 از این عبارت استفاده کردند، منظور رهبر انقلاب این است که تاریخ جهان و منطقه در حال تغییر است، قطب‌بندی‌ها عوض شده، آینده، آینده دیگری است و این حرف را خیلی‌ها می‌گویند.

وی ادامه داد: نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در در خرداد 90 در کنگره آمریکا با اضطراب می‌گوید که: 6 ماه قبل که پشت  همین تریبون ایستاده بودم، درباره خطر ایران هسته‌ای هشدار دادم، اکنون زمان دیگری است، امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در  مراکش، تحول عمیقی در حال وقوع است و همه جا به لرزه افتاده است، این لرزه، کشورها را متلاطم و دولت‌ها را متلاشی کرده است و همه ما همچنان شاهد این نوسانات هستیم، باید قبول کنیم، نیروی قدرتمندی وجود دارد که با الگوی مورد نظر ما برای اداره جهان مخالف است، در أس این نیروی قدرتمند، ایران خمینی و خامنه‌ای قرار دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: نتانیاهو می‌گوید من هشدار می‌دهم که لولای تاریخ در حال چرخیدن است، کسانی که ایران و خطر آن را نادیده می‌گیرند، سر خود را در شن فرو کرده‌اند.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه موقعی حماس آرزو داشت که راکت‌هایش به عسقلان برسد، اما امروز تا تل‌آویو و حیفا می‌رسد به تعبیری از آپارتاید اشاره کرد و  گفت: اینکه گفته می‌شود اسرائیل آپارتاید است، حرف کاملی نیست و نمی‌تواند هویت اسرائیل را نشان دهد، آپارتاید از آفریقای جنوبی آمد و واژه هلندی هم هست، یعنی تمایز نسل‌ها و نژادها، اما این‌ها(رژیم صهیونیستی) معتقدند که اصلا غیر از ما آدم نیست و این را با صراحت اعلام می‌کنند، بنابراین ما با چنین موجوداتی طرف هستیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اسرائیل بر روی 3 محور تکیه دارد، محور نظامی که شکسته شده و به تعبیر رهبر انقلاب قابل ترمیم نیست. محور اطلاعاتی که فقط موساد نیست،  بلکه میت ترکیه، استخبارات عراق، استخبارات امارات و چند کشور دیگر هم هستند و اینها همکاری بسیار نزدیکی دارند، اما با همه این‌ها چنین ضربه‌ای خوردند.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.