نگاهی به سبک زندگی اومانیستی و الهی

آیا یک مسلمان می توان درابعاد مختلف زندگی با سبک غربی زندگی کند ؟

چهل و پنج سال از انقلاب اسلامی می گذرد و کسانی که هم قبل از انقلاب را دیده اند و در سنین نوجوانی و جوانی بوده اند و هم بعد از انقلاب ،تمام. شرایط را لمس کرده و چشیده اند و اکنون در سنین بعد از میان سالی زندگی می کنند.خداوند تبارک و تعالی توفیق داده است که ان شاالله بر اساس تحقیق و پژوهش ، راه و روش زندگی را انتخاب کنند .

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز علی محمد کریمیان در تحلیلی پیرامون سبک زندگی اسلامی نوشت : 
چهل و پنج سال از انقلاب اسلامی می گذرد  و کسانی که هم قبل از انقلاب را دیده اند و در سنین نوجوانی و جوانی بوده اند و هم بعد از انقلاب ،تمام. شرایط را لمس کرده و چشیده اند و اکنون در سنین بعد از میان سالی زندگی می کنند. 
خداوند تبارک و تعالی توفیق داده است که ان شاالله بر اساس تحقیق و پژوهش ، راه و روش زندگی را انتخاب کنند .

دو شیوه زندگی 
علاوه بر دیدن قبل و بعد از انقلاب و شیوه های زندگی که در این دو مقطع وجود داشت ، در این مقطع از زمان سرعت اختراعات و اکتشافات چنان زیاد بود که جهان به این بزرگی را به دهکده جهانی و خانه شیشه ای تبدیل کرد.
شما در منزل نشسته اید و همین لحظه بمباران وحشیانه مردم غزه را تماشا می کنید.
چقدر از نظر تکنولوژی جهان پیشرفت کرده است!
و بعضاً عده‌ای چقدر از انسانیت فاصله گرفته اند!
چقدر زیبا خداوند تبارک و تعالی می فرماید:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُونِ «1» وَ طُورِ سِينِينَ «2» وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمِينِ «3» لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ «4» ثُمَّ رَدَدْناهُ أَسْفَلَ سافِلِينَ «5» إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ «6» فَما يُكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدِّينِ «7» أَ لَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحاكِمِينَ «8» ؛ بنام خداوند بخشنده مهربان .به انجير و زيتون سوگند. و به طور سينا سوگند. و به اين شهر (مكّه) امن سوگند.

همانا ما انسان را در بهترين قوام و نظام آفريديم. سپس او را به پايين‌ترين مرحله بازگردانديم. مگر كسانى كه ايمان آوردند و كارهاى نيك انجام دادند كه براى آنان پاداشى قطع ناشدنى و هميشگى است. پس بعد از اين، چه چيز سبب مى‌شود قيامت را تكذيب كنى؟ آيا خدا بهترين حكم كنندگان نيست؟

سوره مبارکه علق
» أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرى‌ «14»
 آيا او نمى‌داند كه خداوند مى‌بيند.

۱_ سبک زندگی اومانیستی 
آری زندگی منهای شناخت و معنویت ،از انسان موجودی می سازد در نهایت سبوعیت!
انسان در نهایت درندگی و جهالت ، انسانی به ظاهر آراسته و در درون غرق در تباهی و پوچی و لحظه نگری که منافع لحظه ای و مادی را بر هر چیزی ترجیح می دهد!

۲_سبک زندگی الهی
وقتی با تعمق به آموزه‌های دین مبین اسلام نگریسته می شود و زندگی پیامبر اکرم و أهل البیت اطهار صلوات الله علیهم اجمعین مورد پژوهش واقع می شود . یک شیوه زندگی برای بشریت ارایه می دهند که تضمین کننده دنیا و آخرت است.
ولی وقتی زندگی پر از زرق و برق اومانیستی را مورد مطالعه قرار می دهی و به انسان هایی که به این شیوه زندگی می کنند دقت نظر داری، به این نتیجه می رسی که همانطور که خداوند متعال در سوره تین فرمودند ، از زندگی حیوانات هم پست‌تر است یا به تعبیر خداوند متعال ، اسفل السافلین است.

چگونه انسان ها را کنترل می کنند ؟
سبک زندگی اومانیستی چون منفعت طلب و لذت گرا است و به لا ادری گرایی و یا پوچ‌گرایی رسیده است برای رسیدن به خواسته هایش هر عمل و اقدامی را انجام می دهد ،
برای کنترل این انسان با وضع قانون و نصب انواع دوربینها و کنترلهای محسوس و نامحسوس و آموزش های مدنی ،تلاش می کنند تا از تخلفات و جرایم جلوگیری کنند. 
این سبک زندگی منجر به همجنس گرایی و ازدواج با حیوانات و اباحه گری و برهنگی در بعد فردی گردیده و در بعد اجتماعی و جمعی همانطور که ملاحظه می کنید به بهانه حفظ منافع به قتل و غارت می پردازند ، شاهد مثال  کشورهای،یمن، سوریه ، عراق ، لیبی ، سودان ، فلسطین ، افغانستان و در اروپا بوسنی و هرزگوین و سیاه پوستان آمریکا و... هستند که این شیوه زندگی و حقوق بشر اومانیستی و سکولاریستی زندگی را بر آنان سخت و نابود کرده است.

یک سوال ؟
امروز این شیوه اومانیستی را در جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند ، آیا یک مسلمان می تواند چه در بعد فردی و چه در بعد جمعی و اجتماعی ، به سبک غربی زندگی کند؟
اگر بر اساس آموزه های اسلامی نمی شود باید همان‌گونه که در برابر ویروس کرونا تلاش می کردیم از خودمان و خانواده مان و جامعه مراقبت کنیم ،باید از سرایت این شیوه زندگی هم مراقبت کرد و مانع سرایت آن شد.
ما آمده ایم با زندگی کردن قیمت پیدا کنیم ، نه به هر قیمتی زندگی کنیم.
و من الله التوفیق 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.