۲۰ دانشجوی آمریکایی بابت حمایت از فلسطین بازداشت شدند

رسانه‌های آمریکا از بازداشت ۲۰ نفر از فعالان حامی فلسطین در یکی از دانشگاه‌های آمریکا خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  در آمریکا، ۲۰ دانشجوی دانشگاه براون که عضو گروه‌های حامی فلسطین بوده‌اند طی چهار روز گذشته بازداشت شده‌اند.‌

پایگاه ان‌بی‌سی ادعا کرده این دانشجوها بعد از برگزاری یک تحصن در محوطه دانشگاه و امتناع از ترک یک ساختمان اداری بازداشت شده‌اند. 

این دانشجوها خواستار آن شده بودند که دانشگاه براون از طریق تحریم شرکت‌هایی که به جنایت‌های جنگی در غزه دامن می‌زنند در برقراری آتش‌بس در غزه نقش ایفا کند. 

آخرین گزارش‌ها حاکی است که که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه روز جمعه همچنین از شهادت ۱۳ فلسطینی و برجا ماندن ده‌ها زخمی در بمباران مجتمع پزشکی «الشفاء» توسط اشغالگران خبر داده بود. جنگنده‌های اسرائیلی تنها صبح جمعه ۴ حمله به درمانگاه‌های صحرایی این بیمارستان داشتند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

انتهای پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.