نگاهی به سیاست های تشکلات خودگردان فلسطین / وقتی چاقو دسته خود را می برد !

آنچه اکنون ماهیت سازمان تشکیلات خودگردان فلسطین را در چشم مخاطبین خبری زیر سوال می برد تعهدات و قراردادهای بین المللی است که در طول حیات سیاسی خود از طرف مردم فلسطین برای طرف اشغالگر متعهد شده است!طبق آنچه در خبر آمده مردم فلسطین حتی نمیتوانند از طرف جامعه بین الملل انتظار کمک غذائی داشته باشند.سوال اساسی اینکه محمود عباس چگونه شریان حیاتی زندگی فلسطینیان را در این تعهدات در این حد نازل به دست دشمن جبار سپرده است؟

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  - کاظمی 

خبر کوتاه ولی با عمق استراتژیک بالا میباشد؛  الیاس عواد، توزیع‌کننده آرد در نواحی مرکزی و جنوبی نوار غزه روز یکشنبه گفت: «روز چهارشنبه گذشته آسیاب السلام هدف بمباران توپخانه‌ای اسرائیل قرار گرفته و از کار افتاد.» او گفت، تعطیل شدن این آسیاب مشکلات مردم غزه را افزایش می دهد چون دولت فلسطین طبق توافقی بین‌المللی نمی‌تواند آرد گندم وارد کند و باید این کالای ضروری را از فروشندگان اسرائیلی بخرد! تشکیلات خودگردان فلسطین با نام رسمی حکومت ملی فلسطین (به عربی: السلطة الوطنیة الفلسطینیة)، (به انگلیسی: Palestinian National Authority) یک سازمان اداری تحت کنترل فتح است که حکومت کامل بر منطقه الف کرانه باختری و نیز منطقه ب را به‌صورت مشترک با اسرائیل برعهده دارد اما منطقه ج و بیت‌المقدس شرقی همچنان تحت اشغال اسرائیل هستند. این حکومت، کنترل نوار غزه را نیز برعهده داشت تا این‌که پس از درگیری فتح و حماس در سال ۲۰۰۷، حماس موفق شد که کنترل نوار غزه را در عمل برعهده بگیرد. آنچه اکنون ماهیت این سازمان را در چشم مخاطبین خبری زیر سوال میبرد تعهدات و قراردادهای بین المللی است که در طول حیات سیاسی خود از طرف مردم فلسطین برای طرف اشغالگر متعهد شده است! طبق آنچه در خبر آمده مردم فلسطین حتی نمیتوانند از طرف جامعه بین الملل انتظار کمک غذائی داشته باشند.سوال اساسی اینکه محمود عباس چگونه شریان حیاتی زندگی فلسطینیان را در این تعهدات در این حد نازل به دست دشمن جبار سپرده است؟ اینجاست که باید یاداور نام و یاد امام رحمه الله علیه باشیم که ایشان حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با بینش سیاسی عمیق خود،گرچه ظاهر امر اصلاحات ارضی کمک به اقشار پایین دست و برداشتن خان و خان بازی مینمود آن را کمک به وابستگی ایران به محصولات کشاورزی خارجی دانسته و مسبب نابودی اقتصاد داخلی می دیدند. امام در اعتراض خود به آن لایحه عدم توازن در بخشیدن زمین و آب به کشاورزان و از بین رفتن ناخوداگاهی تولید کشاورزی به دلیل نبود آب در دست احاد مردم روستایی میدانستند و خاستار عدم اجرای آن بودند .شاگردان امام ره در غزه با حفر تونلهای گسترده و ارتباط زیر زمینی با مناطق خارج از فلسطین جلوی محصور شدن انها را در مقابل دشمن قدار گرفتند ، ولی سخن اینجاست در شرایطی که دارایی ملت فلسطین با دست اندازی های رژیم صهیونیستی دائما در حال نقصان بوده خصوصا در مساله ی کاشت و برداشت از اراضی کشاورزی، چگونه ورود مواد کشاورزی را دولت خودگردان  به دشمن سپرده است؟!

 جمع بندی نهایی مساله این است که گویی خدا با طوفان الاقصی ابتدائا  غزه  را از دست این دولت خودگردان آزاد کرده است زیرا مطمئنا مشکلاتی که در کرانه باختری برای بدست آوردن آذوقه روزانه فلسطینیان محصور بوجود خواهد آمد به آن شدت برای نوار غزه که با تونلهای زیرزمینی غالبا نیازهای خود را برطرف میکند وجود نخواهد داشت. مساله بعدی این است که از طرفی با گرفتن کشتی اسرائیلی توسط یمنیها اولین پاتکهای جبهه ی مقاومت بخاطر بمباران این آسیاب بر تن رژیم صهیونیستی رخ نشان داد .حمله به کشتی رزیم صهیونیستی و توقیف آن پیام آشکار به این عمل اشغالگران بود و میتوان به برآورده شدن احتیاجات مردم در نوار غزه با فتوحات بیشتر آبی، توسط حوثیهای یمنی امیدوار شد زیرا اسرائیل از این به بعد چاره ای ندارد بین قبول افزایش هزینه های ترانزیت هوایی کالا و مایحتاج خود از خارج و یا دل به دریا زدن و گذر از مقابل چشمان منتظر حوثیها با کشتی، که مطمئنا دومی باز هم اتفاق خواهد افتاد و این یعنی ضربات چندباره بر پیکر رژیم صهیونیستی و باز شدن دست گروههای مقاومت در جنگ مقابل دشمن اشغالگر. منتظر حوادث بعدی در جریان طوفان الاقصی و آشکار شدن احوال سیاه باقیماندگان فلسطینیان در اراضی اشغالی  میمانیم، زیرا این روشنگریهاست که میتواند ماهیت رژیم خونخوار رژیم صهیونیستی و نقش بازوهای او در میان اعراب در رسیدن مردم مظلوم فلسطین به این شرایط اسفناک را آشکار سازد و عزم جهانی برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی در اقصی نقاط دنیا را باعث گردد.

انتهای پیام /* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.