شبکه من و تو پیش از مردن، خودکشی کرد!

شبکه من و تو در یک مستند – مصاحبه محور که با حضور پرویز ثابتی مدیرکل اداره سوم (امنیت داخلی) سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا همان ساواک و یکی از عناصر مهم امنیتی رژیم پهلوی انجام شد، دوباره به بازخوانی اقدامات هولناک ساواک پرداخت. لحن ثابتی هنوز پر از خشونت است .

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز امیر حمزه نژاد : شبکه من و تو در یک مستند – مصاحبه محور که با حضور پرویز ثابتی مدیرکل اداره سوم (امنیت داخلی) سازمان اطلاعات و امنیت کشور یا همان ساواک و یکی از عناصر مهم امنیتی رژیم پهلوی انجام شد، دوباره به بازخوانی اقدامات هولناک ساواک پرداخت. لحن ثابتی هنوز پر از خشونت است و از کشتار و شکنجه مخالفان رژیم پهلوی حمایت می کند و از تکرار آن ابایی ندارد و با این استدلال پیش می رود که این موارد لازم بود اما نتوانست جلوی سیل انقلاب را بگیرد.  درواقع به گفته ثابتی خود محمدرضا پهلوی نیز از اینکه این افراد با اقدامات هولناک خود نتوانستند جلوی انقلابیون را بگیرند گلایه داشته اما ثابتی مطرح می کند تا کجا می توانستیم این شکنجه ها و زندانی ها را انجام دهیم. تا جایی که به گفته وی همه روحانیون متعرض یا در بند ساواک بودند یا تبعید شده بودند.  این مستند نه تنها توانست ساواک و امثال ثابتی را سفید شویی کند بلکه بیشتر موضوع شکنجه های ساواک را که در حال خاک خوردن در صفحات تاریخ بود دوباره پررنگ کرد. جالب است که در فضای مجازی دعوایی نیز میان سلطنت طلبان و توده ای ها حول اعدام «خسرو گلسرخی» صورت گرفته و دوقطبی خاصی نیز در این حوزه ایجاد شده است. 

این مصاحبه آنقدر برای سلطنت طلبان بار منفی ایجاد کرده است که به طور مثال فیلمی از«بهروز وثوق» بازیگر قبل از انقلاب منتشر شده که وی در آن بیان می کند چگونه برای بازی در فیلم «گوزن‌ها» از سوی عوامل ساواک تهدید به مرگ می شود! موضوعی که ثابتی برای سفیدشویی ساواک می گوید که به خانواده پهلوی می گفته است که هتل داری می کند تا زندان داری! نکته حائز اهمیت اینکه شبکه من و تو در یک گاف بزرگ به سراغ فردی رفته که بیشتر از هر فرد دیگری در دستگاه ساواک جزو افراد منفور و رسوا شده در این  حوزه قرار دارد. جالب اینجاست  که ثابتی از جمله افراد ساواک بود که حتی به شکنجه گران می گفت چطور از زبان زندانیان حرف بکشند و در نوع شکنجه افراد مشاوره می داده است. با این اوصاف من و تو پیش از مردن خودش را با این شلیک به سر از بین برد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.