شیخ زکزاکی اکنون یک ملت است

محمدرضا کائینی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از مشرق :  پیرِ جوان‌دلی که در زمره اساطیر دوران ماست، آرام و حتی بس شوخ‌طبع می‌نماید.‌ ایرانیان را فراوان دوست دارد، اما آنان را قدری تعارفی می‌بیند! بیشتر در عالم فکر و درون است، مگر خطابی یا سوالی او را متوجه برون سازد. هوشی و فطانتی فراتر از متعارف دارد، آن‌سان که با وجود تفاوت زبان و فرهنگ، به سهولت پرسش‌ها، اشارات و شرایط پیرامونی را درمی‌یابد و خود را با آن تطبیق می‌دهد. برای نگارنده انتقال مطالب به او، در طول نزدیک به سه ساعت گفت و شنود و تخاطب، به سهولتِ مصاحبه با نخبگانِ ایرانی بود!

او در چهل و چهار سالِ گذشته، از طوفان‌های بلا گذشته و "دار بر دوش" بوده است! از زندان‌های طولانی و طاقت‌سوز، تا درد و دشواری اصابت گلوله‌های فراوان به بدن و همنشینی با ترکش‌های آن و نهایتا قربانی‌شدن شش فرزند در برابر دیدگانش! در وجود چنین سپیدمویی مقاوم، بیش از جوانان می‌توان از زندگی، امید و نشاط سراغ گرفت!

شیخ چهل‌وسه سال پیش و در پی دیدار و بیعت با امام خمینی شیعه شد، اما تظاهر بدان را فرو نهاد! در نیجریه، خلق الله با دیدن تفاوت و جذبه کردار او، شیفته مکتب اهل بیت (ع) شدند و فوج فوج بدان روی نهادند. جنبش وی بدون هرگونه تبلیغ و خودنمایی، "استبصار" نام گرفت و پردامنه و رو به گسترش شد. کثرت و سرعت این پدیده تا بدان پایه است، که شیخ در لحظه نمی‌تواند آماری دقیق از تعداد کسانی که در نیجریه شیعه می‌شوند، ارائه کند! "ابراهیم یعقوب زکزاکی"،‌ اکنون به یک امت تبدیل شده است!

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.