داعش چگونه به کمک اسرائیل آمد؟

داعش پیش از عملیات طوفان الاقصی، در یک سکون طولانی‌مدت بود. اما پس از طوفان الاقصی و موج جهانی حمایت از فلسطین، گروهک تروریست داعش نیز سر از خاکستر برداشت!

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  فارس پلاس؛ روایت روز - اتفاقی قابل تامل در میان وقایع پسینی طوفان الاقصی رخ داد. همزمان با نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه،  هسته‌های داعش پس از یک دوره سکون طولانی در سوریه فعال شدند.  نیروهای داعش روز  ۲۶ مهر ماه از پنج محور به ۸ مقر ارتش سوریه در استان حمص حمله کردند. در این یورش ۱۵ نظامی ارتش سوریه به اسارت داعش درآمد. 

موقعیت جغرافیایی بیابانهای السخنه در استان حمص سوریه | منبع: تحولات جهان اسلام

داعش روز ۱۷ آبان به مقرهای نیروهای ارتش سوریه و دفاع وطنی در صحرای الرصافه (مثلث الرقه، حمص و دیرالزور) یورش بردند. در این حمله ۳۰ نظامی سوری شهید شدند. یک ماه بعد در روز ۱۸ آذر، داعش به مواضع ارتش سوریه در حومه البوکمال یورش برد. آمارها حاکی از شهادت ۹ تن از نیروهای ارتش و دفاع وطنی بود. تاکنون سه حمله در سه نقطه مختلف جغرافیایی از سوی داعش در سوریه اجرا شده و نتیجه آن شهادت و زخمی شدن بیش از ۵۰ تن بود. 

اما همزمانی فعال شدن داعش و نسل کشی غزه به چه معناست؟

وقایع مذکور در حالی رخ داد که داعش پیش از عملیات طوفان الاقصی، در یک سکون طولانی مدت بود. داعش در دو بعد در حال پشتیبانی از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی است:

بعد تبلیغی: جهان روی ماهیت تروریستی داعش اتفاق نظر دارند. بر همین اساس، پروژه داعش نمایی از حماس در رسانه‌های غربی در دستور کار قرار گرفت. نمونه مصداقی این پروژه، خبر کذب سربریدن ۴۰ کودک توسط حماس بود که از سوی رهبران غربی نظیر رئیس جمهور آمریکا تکرار می‌شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «حماس همان داعش است و همان طور که داعش نابود شد، حماس هم نابود خواهد شد».

همزمان با این موج تبلیغی، روز ۲۴ مهرماه عملیاتی تروریستی در قلب اروپا رخ داد. داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. در بیانیه داعش آمده که یکی از سربازان به اصطلاح خلافت، آتش بر اتباع کشورهای صلیبی (مسیحی) گشود و دو تن را کشت و دو تن دیگر را زخمی کرد. داعش، پازل ترویست‌نمایی از حماس و جهاد اسلامی را پر کرد ولی این پروژه به دلیل شدت توحش ارتش اسرائیل در غزه ناکام مانده است.

بعد میدانی: پس از نسل کشی غزه، محور مقاومت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به عملیات گسترده زد. در تقسیم کاری که انجام شد، ضلع عراقی محور مقاومت سراغ ارتش آمریکا در عراق و سوریه رفت. انصارالله یمن  متمرکز بر جنوبی‌ترین نقاط فلسطین اشغالی و قطع تجارت دریایی رژیم صهیونیستی شده است. حزب الله لبنان نیز از فردای عملیات طوفان الاقصی، در حال هلاکت قوای نظامی و کوبیدن تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی است. عملیات داعش، تلاشی ناکام در انحراف عملیات محور مقاومت است. 

 «مسعود اسداللهی» کارشناس امور آسیای عربی می‌گوید: «داعش مدت‌ها بود عملیاتی را در سوریه انجام نمی‌داد. یک‌دفعه وسط این جنگ ‌در یکی از جاده‌های رقه به یک اتوبوس ارتش سوریه حمله کرد و ۲۰ نفر از نظامیان ارتش سوریه را کشت. این داعشی که دم ‌از اهل‌سنت می‌زند بیاید یک کاری کند که کشتار مردم غزه تحت‌الشعاع قرار گیرد. به جای اینکه به آمریکایی‌ها حمله کند و اعلام کند که می‌خواهم انتقام فلسطینی‌ها را از آمریکا بگیرم، به ارتش سوریه حمله می‌کند.»

با استناد به آمار وزارت خارجه آمریکا، اکنون حدود ۱۰۰۰۰ داعشی در بازداشتگاه‌های شرق فرات هستند. منطقه مذکور در اختیار ارتش آمریکا و مزدورانش است. چرا آمریکا این تعداد داعشی را زیر چتر امنیتی خود نگه داشته است؟

نکته اینجاست که داعش برای توجیه کشتار مسلمانان و عدم جنگ با رژیم صهیونیستی مدعی است، به رسم حکمرانی خلیفه اول اهل سنت اقتدا می‌کند، بدین مضمون که ابتدا باید با دشمن نزدیک (داخل امت اسلامی) جنگید، سپس به جنگ دشمن دور (دشمنان بیرونی امت اسلامی) رفت. داعش این اقدام را تا جایی پیش برد که شاخه داعش در صحرای سینا (منطقه هم مرز با نوار غزه و فلسطین اشغالی) سال ۲۰۱۸ علیه حماس اعلام جنگ کرد و این گروه را کافر خطاب کرد. اکنون نیز در عمق اروپا و داخل بلاد اسلامی عملیات تروریستی انجام می‌دهد ولی در مقابل رژیم صهیونیستی در سکوت است!

پایان پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.