یادداشت| تهران ـ تلاویو، خط انحرافی اصلاحات

به نظر می‌رسد آنچه نامش را انحراف انقلاب و جمهوریت از آرمان‌های اولیه می‌نهید، انحراف خودتان از اسلام انقلابی و آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  محمد جلیلی، پژوهشگر مسائل ایران در یادداشتی نوشت: آقای سید محمد خاتمی در اظهارات خود در جمع مشاورانش به مناسبت روز دانشجو  اتهاماتی به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران وارد کرد که می توان آنها را در چهار محور اصلی خلاصه کرد: 1. انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود. 2. عدم تحقق آرمان جمهوریت. 3. تمایل ایرانیان به سازش با آمریکا و 4. حاکمیت رویکرد امنیتی و نظامی در نهاد علم و دانشگاه.

این قبیل اظهارات و اتخاذ این دست مواضع از جانب برخی منسوبان جبهه موسوم به اصلاحات، جدید نیست و خصوصا در آستانه انتخابات مسبوق به سابقه است گر چه حنایی است که دیگر برای مردم رنگ ندارد و باید آن را در سوارکاری بر امواج مجازی و فانتزی معنا کرد.

بگذارید از مدعای آخر به اول برسیم و در ابتدا ادعای انزوای دانشگاه از اعتبار علمی و خروج دانشگاه و دانشجو از وظایف اصلی خود ادعای حاکمیت رویکرد امنیتی و نظامی در محیط دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور روشن آقای خاتمی، اشاره به حوادث پاییز سال گذشته و رخدادهای عطف به فتنه ززا است که به‌طور آشکاری، ماجرای تأسف‌برانگیز دانشگاه شریف مصداقی از آن به شمار می‌رود که یادآور صحنه‌های تلخ و شرم‌آور رفتار شنیع تعدادی از دانشجویان است که به همراه تعدادی از اساتید خود در محیط دانشگاه، مشغول به فحاشی علیه مقدسات و لگدپرانی و آسیب زدن به اموال دانشگاه بودند.

اظهارات آقای خاتمی در باره دانشگاه و دانشجویان این شائبه را ایجاد می‌کند که گویا ایشان صرفا دانشجویان و اساتید هنجارشکن را دانشجو و استاد دانسته و خود را مؤظف به حمایت از آنان می بیند.

البته سابقه خاتمی نشان می‌دهد خود در اواخر دوران ریاست جمهوری در دیداری که با دانشجویان داشت حرمت‌شکنی آنها علیه خود را برنتافت و از پشت بلند‌گو خطاب به آنان گفت: «کاری نکنید بگویم بیرونتان کنند! آدم باشید!»

او که دیروز حرمت‌شکنی از خود را توسط دانشجویان تحمل نکرد و حکم به اخراج دانشجویان داده بود امروز سینه چاک حمایت از حرمت‌شکنانی شده‌است که نه تنها حرمت ارزش‌ها و مقدسات بلکه حرمت نهاد علم را هم نگاه نداشتند و تصویری مبتذل و سخیف از دانشگاه و دانشجو و استاد در جامعه ایجاد کردند.

آقای خاتمی شما متهمید به سکوت در برابر این حرمت‌شکنی‌ها، شما با این قبیل اظهارات، خود را در جبهه حرمت شکنان دانشگاه تعریف می‌کنید و ملت حق دارد که آن احساس تنفر را که به آنان داشت اکنون از شما داشته باشد.

تجربه تلخ دوران حاکمیت دولت اصلاحات نشان می دهد که شما و دوستانتان دانشگاه و دانشجو را برای علم و آگاهی نمی‌خواهید. دانشگاهی برای شما معتبر است که تبدیل به باشگاه حزب سیاسی شما شده‌باشد.

شما امروز نباید نگران دور شدن دانشگاه از پیام آمریکاستیزی 16 آذر باشید شما و همفکرانتان متهم هستید که در دوران قبل و پس از دوم خرداد 76 بیشترین تحرکات را برای ایجاد انحراف پیام 16 آذر انجام داده‌اید. 13 آبان‌هایی را به یاد آورید که هواداران شما با قلب ماهیت 13 آبان در تقابل با دانشجویانی که فریاد آمریکاستیزی سر داده بودند صف کشیده و برخلاف پیام 13 آبان شعار می‌دادند.

اظهارات امروز شما همان سخنانی است که دیروز از زبان آن دانشجویان استحاله شده شنیده شد. با این تفاوت که می‌خواهید انحراف آن روز ایشان را به ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی تحمیل کنید وحرف انحرافی آن روز را امروز در زبان ملت بگذارید.

تاریخ از شما نخواهد گذشت و این اظهارات شما را در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد کرد چرا که در هنگامه‌ای که موج آمریکاستیزی به دلیل حمایت‌های سیاستمداران آمریکایی از جنایت‌های وحشیانه و ضد انسانی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه شرق و غرب عالم را در نوردیده است شما ملت ایران را به تمایل برای سازش با آمریکا متهم کرده‌اید.

این گناهی نابخشودنی است که همچون گناهان نابخشودنی دیگر شما سزایی جز دورتر شدن شما و همفکرانتان از مردم ندارد. چرا که مردم می‌بینند شما در اوج ابراز تنفر مردم جهان از آمریکا به دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه برای آمریکا سینه چاک می‌کنید. به راستی چرا باید به نتانیاهو خرده گرفت که شما و دوستانتان را سرمایه بزرگ اسرائیل در ایران خواند. آیا این دست اظهار نظرها درستی مدعای آن جنایتکار وحشی را در اذهان اثبات نمی‌کند؟

به نظر می‌رسد آنچه نامش را انحراف انقلاب و جمهوریت از آرمان‌های اولیه می‌نهید، انحراف خودتان از اسلام انقلابی و آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره) است. برای درک این حقیقت به این بیندیشید که  آیا فاصله حاکمیت از اهداف انقلاب بیشتر شده یا مواضع شما به غرب و استکبار جهانی و رژیم خونخوار صهیونیستی نزدیک‌تر؟

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.