فاز انتخاباتی اصلاح طلبان بعد از سخنان رهبری تغییر می‌کند؟

اصلاح طلبان یک رویه دیگری دارند که در بخش احزابی این جریان بیشتر نمایان است. درواقع برخی از احزاب این جریان که شورای هماهنگی اصلاحات را می سازند به شدت نسبت به حضور در انتخابات تمایل نشان می دهند و عدم شرکت در انتخابات با بهانه های واهی را به حاشیه رفتن کلی این جریان می دانند. آنچه در این راستا مهم و حیاتی است سخنان رهبر معظم انقلاب در تاکید برای حضور و مشارکت در انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز امیر حمزه نژاد:   اصلاح طلبان تا به امروز بر سر آمدن یا نیامدن بر سر انتخابات با یک دو دستگی خاصی رفتار کرده اند. برخی از اعضای این جریان درواقع نقش اپوزیسیونی بازی می کنند و با حمله به نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان موضوع رد صلاحیت ‌ها را عامل اساسی دلسردی این جریان برای حضور در انتخابات قلمداد می کنند. اما کارشناسان بر این عقیده اند که ریزش بدنه رای اصلاح طلبان با توجه به حمایت این جریان از دولت قبل و حضور حداکثری در مجلس یازدهم و شورای شهر پنجم تهران و ضعف عملکردی این دوران به شدت مشهود است و نمی توان این موضوع را پشت حمله به نهادهای نظارتی انتخابات پنهان کرد.
اصلاح طلبان اما یک رویه دیگری دارند که در بخش احزابی این جریان بیشتر نمایان است. درواقع برخی از احزاب این جریان که شورای هماهنگی اصلاحات را می سازند به شدت نسبت به حضور در انتخابات تمایل نشان می دهند و عدم شرکت در انتخابات با بهانه های واهی را به حاشیه رفتن کلی این جریان می دانند. آنچه در این راستا مهم و حیاتی است سخنان رهبر معظم انقلاب در تاکید برای حضور و مشارکت در انتخابات است. 
رسانه های اصلاح طلب امروز به طور جالبی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات واکنش نشان داده و بخش «انتخابات؛ پایه تحول و راه حل مشکلات» را از فرمایشات رهبری پررنگ کرده و به طور ویژه بازتاب داده اند. با این اوصاف به نظر می رسد که پس از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مشارکت در انتخابات و همچنین فرصت دوماهه که وجود دارد اصلاح‌طلبان سعی می کنند فاز دیگری را کلید بزنند و حضور پرشورتری در انتخابات داشته باشند. 
جالب اینجاست که روزنامه هم میهن نیز در مطلبی با عنوان «هشدار روحانی درباره خروجی رای ندادن» نسبت به ترغیب اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اقدام کرد. با این اوصاف اصلاح طلبان سعی دارند حضور خود در انتخابات را هموارتر کنند و به نظر می رسد فاز جدید حضور اصلاح طلبان در انتخابات پس از پشت سر گذاشتن ناز و عشوه سیاسی و بهانه سازی های مالوف این جریان کلید خورده است.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.