آیت‌الله خاتمی:

آنهایی که چهره غرب را بزک می‌کنند خائنان به ملت هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: آنهایی که چهره غرب را بزک می‌کنند خائنان به ملت هستند و برای برقراری با آمریکا لحظه‌شماری می‌کنند...

هادی نیوز: آیت‌الله سید احمد خاتمی  در تجمع فاطمیون هیئت‌های مذهبی در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: آنهایی که چهره غرب و آمریکا را بزک می‌کنند خائنان به ملت هستند، بعضی‌ها برای ایجاد رابطه با آمریکا لحظه‌شماری می‌کنند، خوشبینانه‌ می‌گوییم که آنها نمی‌فهمند.

وی بیان کرد: فاطمه زهرا (س) کوثر است به دلیل اینکه اولاد فراوان دارد، علی‌رغم این که این همه اولاد فاطمه را کشتند ولی در گوشه و کنار جهان فرزندان فاطمه نقش‌آفرینی می‌کنند با توجه به اینکه فاطمه 18 بهار از زندگی خود دید ولی درس‌هایی که آموخت به امتداد ابدیت و تاریخ است.

خاتمی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در دوره 95 روزه زندگی خود فدایی ولایت شد و ولایتمداری را به همگان آموخت در حالی که می‌توانست در خانه بنشیند و بی‌طرف بماند که اگر این کار را می‌کرد تحریفگران تاریخ می‌گفتند علی (ع) حتی در خانه خود هم یاور نداشت.

وی تأکید کرد:‌ برای اینکه شیعه خط و راه را گم نکند و بداند که صراط مستقیم راه ولایت است، فاطمه (س)‌همراه علی (ع) می‌رود و این درسی بسیار پرمعناست که ولی حجت شرعی و کاری به حزب و جناح ندارد، حمایت فاطمه از علی حمایت از ولی و ولایت بود حمایت از شوهر نبود.

منتخب مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کاری که فتنه‌گران در سال 88 داشتند این بود که می‌خواستند بگویند ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی ما توسط امام خامنه‌ای یک فرد سیاسی است، آنها نمی‌خواستند این واقعیت را بفهمند که ولی فقیه ما جانشین امام زمان (عج) است.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) به ما آموخت که با ولایت باشیم و حجت شرعی ولایت فقیه است، قرآن تنها یک حزب می‌شناسد آن هم حزب‌الله است نه به معنای مصطلح و رایج در جامعه، حزب‌الله به معنای قرآن متدین‌هایی هستند که زیر پرچم ولایت فقیه قرار گرفته و ولایت‌الله، ولایت رسول و ولایت فقیه را قبول دارند.

خاتمی تصریح کرد: دومین درس حضرت فاطمه زهرا (س) استقامت در خط ولایت است، ولایی ماندن و ولایی بودن بسیار مهم است، کسانی که در دوران پیامبر اکرم (ص) حرفشان را با نام خدا و پیغمبر شروع می‌کردند بعد از رحلت ایشان حضرت علی (ع) را فراموش کردند و منکر ولایت شدند.

وی گفت: درس سوم حضرت زهرا (س)‌ این است که در عرصه ولایت باید ولایتمدار ماند و جو زده نشد، تحت تأثیر غوغاسالاری افراد قرار نگرفت، صراط مستقیم جز همراهی با ولایت و ولایتمداری امکانپذیر نیست، گفتمان ما باید در عرصه‌های داخلی و خارجی گفتمان ولایت باشد، گفتمان ولایت مراقب نفوذ دشمنان است که قرآن آنان را منافقین می‌نامد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: غربی‌ها دشمنان کینه‌توز ما هستند، دشمنی آنها با ما بر سر اسلام است، بیش از یک قرن است که علیه کشور ما توطئه می‌کند، رضاخان و محمدرضا پهلوی را به سر کار می‌آورند، در جنگ تحمیلی با هواپیماهای فرانسوی بمب‌های آمریکایی را بر سر ملت ایران ریختند و هزاران نفر را کشتند.

وی افزود: این‌ها با اسلام مسئله دارند، با توجه بر اینکه برجام با 9 شرط مورد قبول رهبری است، ولی خیلی ساده‌اندیشی بود که عده‌ای فکر کنند که اگر برجام تمام شود، دشمنی آمریکا با ما تمام خواهد شد، در عرصه دفاعی اصلاً‌ برجام دخالتی ندارد و با هیچکس در این عرصه تعارفی نداریم.

خاتمی بیان کرد: فتنه‌گران خط قرمز نظام هستند و شایسته هیچ پست و مقام کلیدی در نظام نیستند، خجالت‌آور است که صهیونیست‌ها در آمریکا را با متدینین و ولایتمداران ایران یکسان بدانند و آنها را تندرو نظام بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: نباید به افراد متدین و حامی ولایت و رهبری تندرو گفت، از فاطمه زهرا (س) باید ولایتی بودن و در خط ولایت گام برداشتن را آموخت و پشتیبان ولایت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان اسلامشهر همانند سایر نقاط کشور عزیزمان سراسر در غرق و ماتم و عزا بود و ملت ولایتمدار این منطقه در قالب تجمع هیئت‌های مذهبی و رزمندگان اسلام با حضور ائمه جمعه شهرستان مسئولین ادارات، اقشار مختلف مردم برگزار شد با اجتماع در مرکز شهر اسلامشهر پس از استماع سخنان عضو مجلس خبرگان رهبری با نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رسای غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/67021/ح40/ث3001

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.