دبیرکل سازمان اینترپل:

حادثه کرمان بی‌رحمانه بود/ آمادگی پلیس اینترپل برای همکاری با ایران

دبیر کل سازمان اینترپل جهانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را بی‌رحمانه توصیف کرد و گفت: پلیس اینترپل برای همکاری با جمهوری اسلامی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : از پلیس؛ یورگن اشتاک دبیرکل سازمان جهانی اینترپل(پلیس جنایی بین‌المللی) در پیامی رسمی حادثه تروریستی کرمان را به سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ایران تسلیت گفت و نوشت: با کمال تاسف، حمله بی رحمانه به گلزار شهدای کرمان که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از شهروندان بی گناه شد را تسلیت می‌گویم.

وی با ابراز همدیدی سازمان جهانی اینترپل با پلیس ایران و خانواده‌های تمام قربانیان این حادثه، به رادان اطمینان داد که اینترپل آماده همکاری و حمایت همه جانبه در همکاری های پلیسی بین المللی است.

به گزارش ایرنا، عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

یک روز پس از حادثه داعش با صدور اطلاعیه ای مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفت و پس از آن وزارت اطلاعات شامگاه جمعه - ۱۵ دی - در اطلاعیه‌ای از کشف و شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ تروریست‌ها و شناسایی اقامتگاه مورد استفاده‌ دو تروریست معدوم در حومه‌ شهر کرمان و بازداشت ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ اقامتگاه مذکور خبر داد و اعلام کرد که ۹ نفر از شبکه‌ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

آمار اولیه این عملیات تروریستی ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم بود که اکنون این آمار به ۹۱ شهید رسیده است؛ سه تن از شهدا از کارکنان فراجا بودند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.