ابعاد مکتب حاج قاسم از نگاه نخبگان تونسی

قریب به ۷۰ تن از مقامات کشورهای مختلف و نیز نخبگان سیاسی و فرهنگی حامی مقاومت در تونس طی نشستی چند روزه ضمن تشریح ابعاد مختلف مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پیامدهای طوفان‌الاقصی و آینده جنگ غزه را مورد واکاوی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :

«تکریم شهدای راه فلسطین» عنوان نشستی بود که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در هتل «مشتل» تونس با همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور افریقایی برگزار شد.

در این نشست که با حضور «منوچهر متکی» وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران، «حسین رویوران» و «سعدالله زارعی» کارشناسان ارشد مسائل منطقه انجام گرفت، تحولات روز منطقه و فرامنطقه بررسی شد.

[ابعاد مکتب حاج قاسم از نگاه نخبگان تونسی]

همچنین در جریان نشست، کنفرانس مطبوعاتی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور اهالی رسانه اعم از رادیوها، روزنامه داخلی و بین‌المللی برگزار شد که بیشتر در در قالب پرسش و پاسخ بود و کارشناسان حاضر به بررسی ابعاد مختلف جنگ غزه و فضای پساطوفان‌الاقصی پرداختند؛ موضوعی که مورد توجه رسانه‌های جهان به ویژه رسانه‌های تونسی قرار گرفت.

این نشست چند روزه فرصتی را برای حضور و سخنرانی مقامات کشورهای مختلف از قبیل سفرای عراق و ونزوئلا، وزیر اسبق امور دینی و نیز وزیر اسبق فرهنگ تونس، سخنگوی اسبق و همچنین سفیر پیشین این کشور در تهران فراهم ساخت.

از طرفی در جریان این نشست برخی نمایندگان سابق مجلس تونس، رییس حزب «تیار الشعبی» تونس و نیز ده‌ها تن از نخبگان سیاسی و فرهنگی حامی مقاومت حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

نقطه قوت این نشست، حضور فعال اهالی رسانه از قبیل شبکه های تلویزیونی «حنابعل» تونس، شبکه‌های المنار و المیادین لبنان و نیز شبکه الأخباریه سوریه بود که در کنار مقامات و نخبگان فرهنگی بر غنای آن می‌افزود.

در این نشست که با رونمایی از کتاب قصه کوتاهی که توسط «مونا البعضاوی» در حوزه ارتباط حاج قاسم با موضوع قدس همراه بود، ضمن ذکر نام و یاد شهدای آزادی راه قدس، بر تداوم مسیرمقاومت تا فروپاشی رژیم صهیونیستی تاکید شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.