بیلد: آلمان برای جنگ روسیه و ناتو آماده می‌شود

یک روزنامه آلمانی گزارش داد برلین در حال آمادگی برای سناریویی است که طبق آن روسیه حمله‌ای آشکار را در تابستان ۲۰۲۵ به ناتو آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از    فارس، روزنامه آلمانی بیلد یکشنبه با استناد به آنچه اسناد طبقه‌بندی شده خواند، گزارش داد آلمان مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه حمله‌ای آشکار را در تابستان ۲۰۲۵ به ناتو بعد از کسب پیروزی‌های بزرگ علیه اوکراین آغاز می‌کند؛ این گزارش در حالی است که مسکو بارها هرگونه برنامه‌ای برای حمله به ائتلاف نظامی غربی ناتو تحت هدایت آمریکا را رد کرده است. 

به گزارش راشا تودی، گزارش محرمانه وزارت دفاع آلمان که بیلد مدعی است رویت کرده، طرحی ماه به ماه را از مسیر منجر به این درگیری بین غرب و روسیه ارائه کرده است. این سناریو با بسیج نیروی جدید در فوریه ۲۰۲۴ توسط روسیه و فراخواندن ۲۰۰ هزار نیروی بیشتر آغاز می‌شود. 

طبق این سناریو، مسکو سپس حمله بهاری پرقدرتی را علیه اوکراین آغاز می‌کند که در نتیجه آن کی‌یف که از حمایت ناکافی غرب رنج می‌برد، میدان نبرد را واگذار می‌کند. به ادعای این روزنامه، روسیه سپس ابتدا حمله مخفیانه و بعد به مرور حمله‌ای آشکار را به کشورهای بالتیک در ژوئیه ۲۰۲۴ آغاز می‌کند، جنگ سایبری به راه می‌اندازد و شورش‌هایی را در میان جمعیت محلی روسی‌زبان برمی‌انگیزد.

به ادعای این روزنامه، این بحران افزایش استقرار نظامی روسیه در غرب این کشور، بلاروس و کالینینگراد را به دنبال دارد و همزمان روسیه خود را برای تصرف «شکاف سووالکی»--منطقه کم‌جمعیت اما از نظر استراتژیک مهم در قلمرو لهستان بین بلاروس و کالینینگراد روسیه که کشورهای بالتیک را به سایر کشورهای ناتو پیوند می‌زند-- مهیا می‌کند که منجر به «شورش‌هایی با تعداد زیادی کشته» می‌شود و روسیه ناتو را به آماده شدن برای حمله به این کشور متهم می‌کند. 

روزنامه بیلد اوایل دی هم به نقل از یک سرویس اطلاعاتی اروپایی مدعی شده بود که ممکن است روسیه در زمستان ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ برای حمله به اروپا وارد عمل شود.

کشورهای ناتو مدعی هستند مسکو پس از بیرون آمدن از جنگ اوکراین و در صورت شکست دادن این کشور، به فکر حمله به کشورهای این ائتلاف نظامی خواهد افتاد؛ ادعایی که از جانب روسیه رد و آن را بهانه‌ غرب برای اقدامات ضد روسی خوانده است. 

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.