حماس، آلمان را شریک جنایات اسرائیل خواند

جنبش حماس امروز چهارشنبه ۱۷ ژانویه با انتشار بیانیه‌ای قصد آلمان برای موافقت با ارسال حدود ده‌هزار گلوله تانک به اسرئیل را محکوم و آن را مصداق «مشارکت مستقیم در جنگ علیه مردم غزه» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :

«گویا آلمان در حال بازتولید تاریخِ پر از گناه خود علیه بشریت است و درس‌های گذشته نزدیک این کشور، برایش بازدارندi نیست»، این بخشی از بیانیه حماس در محکومیت شدید کمک‌های تسلیحاتی برلین به تل‌آویو است.

حماس با تاکید بر اینکه ملت فلسطین شرکای جرم اسرائیل را فراموش نخواهد کرد، تصریح کرد که آلمان «مسئولیت کامل سیاسی و اخلاقی جنایات جنگی این دولت نازی صهیونیستی را بر عهده دارد».

روز گذشته بود که مجله آلمانی اشپیگل فاش کرد «سازمان‌های دولتی آلمان با درخواست اسرائیل برای دریافت ده هزار گلوله توپ ۱۲۰ میلی‌متری هدایت‌شونده دقیق موافقت کرده‌اند».

در شرایطی که وزیر امور خارجه آلمان آنالنا بائربوک مدعی «تلاش برای جلوگیری از شعله‌ور شدن کل خاورمیانه» است، رسانه‌های این کشور از «بررسی ارسال موشک به اسرائیل برای حمایت از آن در جنگ غزه» خبر می‌دهند. مردم آلمان شب گذشته با تجمع در برلین، علیه جنایات اسرائیل تظاهرات کردند.

جنبش حماس با رد قاطع شراکت دولت آلمان در «نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه»، خاطرنشان کرد که همراهی با مطالبات اسرائیل به معنای «سرپوش گذاشتن بر اقدامات دشمن جنایتکاری است که همه تابوها را شکسته است».

انتهای پیام/م

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.