خبرنگار عراقی: بغداد در اربیل اشراف اطلاعاتی ندارد

یک خبرنگار عراقی ادعای برخی مقامات این کشور در خصوص اینکه ساختمانی که سپاه هدف قرار داد، مقر موساد نبود را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :

پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر رابط موساد در اربیل عراق، برخی مقامات و طرف‌های این کشور مدعی شدند که ساختمان هدف قرارگرفته شده ارتباطی با موساد ندارد؛ «حیدر البرزنجی» از خبرنگاران عراقی در گفت‌و‌گویی این ادعا را زیر سؤال برد.

البرزنجی، در گفت‌و‌گو با شبکه دجله (مستقر در اردن و از مخالفان ایران) گفت: «اولا: هر حمله‌ای و نقض حاکمیت عراق از سوی هر طرفی که باشد محکوم است، دوما: همزمان ایران می‌گوید که آن اماکن مربوط به ساختمان موساد بود، از طرف دیگر دولت فدرال عراق هیچ حضور و تسلط و حاکمیت امنیتی و اطلاعاتی در اربیل ندارد که بتواند ادعایی که ایران درباره آن سخن می‌گوید را رد یا تأیید کند؛ سوما:  مشاور امنیت ملی وقتی به نمایندگی از نخست‌وزیر به محل ساختمان رفت گفت ادعای ایران درباره اینکه اینجا مرکز موساد بود باطل است. ایشان رفت در آن‌جا خرابه‌ها و آوار ساختمان را دید، مگر جایی که مقر موساد است، بر در و دیوارش مینویسند که اینجا مقر است؟ برای اثبات یا رد این مسأله باید اطلاعات داشته باشیم که دولت عراق ندارد، من موضوع را رد یا تأیید نمی کنم، می‌گویم اطلاعات نداریم».

این فعال رسانه‌ای عراقی سپس گفت: «مسأله مهم‌تر این است که چرا آن فرد و آن خانه هدف قرار گرفت، دهها و صدها سرمایه‌گذار در اقلیم کردستان وجود دارد که در همه جای عراق کار می‌کنند، بنابراین می‌گویم که چرا آن فرد و آن خانه و چرا در این زمان هدف قرار گرفت؟ چرا در آن نقطه جغرافیایی؟ چرا مثلا حمله در سلیمانیه رخ نداد؟

بامداد روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۲۴ فروند یک ساختمان مرتبط با موساد در اربیل عراق و همچنین مواضع تروریست‌های تکفیری در استان ادلب سوریه را هدف قرار داد.

در این راستا سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است: نقطه‌ای که شناسایی کردیم، به ظاهر ویلاست، اما همانطور که بعد از حملات نشان می‌دهد، ساختمان مستحکم بتنی است که صهیونیست‌ها از اینجا استفاده‌هایی را برای کارهای جاسوسی و نیز عملیات‌های ویژه‌ای که داخل ایران انجام می‌شد، راهبری می‌کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: این مقر اربیل یکی از چهار محورهای جاسوسی بود که در ۱۰۰ روز گذشته توسط عزیزان جبهه مقاومت و ایران مورد ضربه قرار گرفته و پایگاه‌هایشان از بین رفت و در این عملیات هم تجهیزات این مقر از بین رفته و هم آن‌هایی که باید به درک واصل می‌شدند، از بین رفتند.

پایان پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.