اسرائیل برای تامین مخارج سربازانش دست در جیب فلسطینیان کرد

رژیم صهیونیستی زیر فشار مالی تامین هزینه‌های سربازان ذخیره حاضر در جنگ غزه بخشی از حقوق فلسطینیان ساکن قدس و سرزمین‌های اشغالی را هم کسر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از   فارس «کارگران فلسطینی ساکن مناطق اشغالی برای جنگ غزه صورت حسابی سنگین‌تر پرداخت می‌کنند و افزون بر به سرقت بردن دستمزدشان، مورد تشدید سرکوبگری، تبعیض و اخراج هم قرار می‌گیرند» این را تحلیلگر فلسطینی در گفت‌وگو با العربی الجدید بیان داشت.

 رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در رژیم صهیونیستی آرنون بار دیوید، اخیراً  با وزارت دارایی این رژیم برای کسر مبلغ ۴۷۱ شکل (یک دلار = حدود ۳.۷۸ شکل) از دستمزد کارگران بخش دولتی و خصوصی این رژیم به منظور حمایت از مخارج سربازان صهیونیست در جنگ غزه به توافق رسیده است.

مقامات صهیونیست اخیرا طرحی به ارزش ۹ میلیارد شکل(۲.۴ میلیارد دلار) را  برای کمک مالی به سربازان ارائه دادند اما دیری نپایید که معلوم شد به دلیل کسری مالی سنگین شش تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی این رژیم در نتیجه جنگ، وعده‌ها درباره کمک‌های مالی به سربازان و خانواده‌هایشان پوچ و تو خالی است و باید با اعمال مالیات و کسری از حقوق ساکنان سرزمین‌های اشغالی بخش عمده هزینه این طرح را تامین کرد.

تصمیم تل‌آویو برای کسر از حقوق، هزاران کارگر و کارمند اهل شهر قدس و شاغل در دو بخش خصوصی و عمومی را نگران کرده است؛ به خصوص که سطح درآمد آنها به نسبت اشغالگران صهیونیست پایین‌تر بوده و طبق مفاد جدید بودجه ۲۰۲۴ اسرائیل، مجبور به پرداخت مالیات بیشتر و دیگر مقررات اعمالی از سوی تل آویو نیز هستند.

تحلیلگر سیاسی و شخصیت رسانه‌ای فلسطین، محمد الهلسه گفت ساکنان قدس و شهروندان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ بیش‌ترین زیان را از تصمیم برای کسر از حقوق به منظور تامین هزینه‌های جنگ می‌برند.

الهلسه تاکید کرد که این کسورات با هدف جبران هزینه‌های جنگی است که میلیاردها دلار برای صهیونیست‌ها خرج تراشیده است و کابینه در این شرایط  با اعمال مالیات بر بخش‌های مختلف و  انعقاد قرارداد با هیستادروت(فدراسیون اتحادیه‌های کارگری اسرائیل)، به ضعیف‌ترین حلقه یعنی ملت فلسطین متوسل شده است.

این تحلیلگر فلسطینی گفت رژیم صهیونیستی در حالی یک سوم بودجه فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را نیز قطع کرده که اصلا به بودجه احزاب ائتلاف حاکم و اعتبارات شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های فلسطینی دست نزده است؛ از همین رو شهروندان فلسطینی ساکن مناطق ۴۸ صورت حسابی سنگین‌تر از صورت‌حساب‌های جنگ پراخت می‌کنند افزون بر اینکه  در استخدام‌ها هم مورد تبعیض و بدرفتاری قرار می گیرند و سرکوب و اخراج کارگران و آزار و اذیت آنها طی جنگ غزه تشدید شده است  و حتی تا آنجا پیش رفته که یکی از خاخام‌‌ها با ایجاد تحریک علیه پزشکان فلسطینی آنها را متهم کرد که عمدا یهودیان را می‌کشند.

بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد کل کارگران فلسطینی در اسرائیل و شهرک‌های واقع در بیت المقدس و کرانه باختری به ۱۷۸ هزار کارگر می‌رسد.

به نوبه خود، زیاد الشمالی، رئیس اتحادیه اولیا در مدارسی که توسط شهرداری رژیم اشغالگر در بیت المقدس اداره می‌شود، در مصاحبه با العربی الجدید گفت که ابلاغیه‌ای را دریافت کردند که در آن اعلام شده وزارت دارایی تصمیم دارد مبلغی از حقوق کارکنان ادارات آموزش و پرورش و مدارس قدس را برای هزینه‌های جنگ کسر کنند.

الشمالی گفت در صورت اجرایی شدن این تصمیم، کارکنان این مدارس که در حال حاضر از حقوق پایین رنج می‌برند در کنار بسیاری از تعهدات مالیاتی و غیره و افزایش سطح زندگی متضرر خواهند شد، به خصوص که هنوز اوضاع خیلی از آنها از تبعات همه گیری کرونا بهبود نیافته است.

جمال الدبس، یکی از کارکنان بیمارستان شعاریه تصیدق هم می‌گوید که کمیته کارکنان بیمارستان ابلاغ کرده که تصمیم دارد ۴۷۱ شکل از حقوق آنها را برای کمک به هزینه های جنگ کسر کند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای کسر از حقوق کارگران و کارمندان فلسطینی در حالی اتخاذ شده که این رژیم از هفتم اکتبر به بعد از ورود هزاران کارگر فلسطینی به سرزمین های اشغالی هم خودداری کرده افزون بر اینکه هزاران نفر از آنها را هم بازداشت و مورد شکنجه قرار داده و به کرانه باختری منتقل کرده است. به گفته وزارت کار فلسطین در نوار غزه تعداد فلسطینی‌هایی از غزه که مجوز کار در اسرائیل دارند به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اقتصاد اسرائیل دچار رکود تدریجی شده است و خیلی از بخش‌ها تقریباً به طور کامل فلج شده‌اند و سایر بخش‌ها به فعالیت حداقلی خود ادامه می‌دهند. هزینه‌های جنگ فعلی رژیم صهیونیستی به حدود ۵۸.۲ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس داده‌های وزارت دارایی کسری بودجه پیش بینی شده  در سال ۲۰۲۴ حداقل به ۱۱۱ میلیارد شیکل (۲۹.۷۵ میلیارد دلار) می‌رسد که از سوی رسانه‌های اسرائیل «بزرگ، نادر و خطرناک» توصیف شده است.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.