حماس: ملاحظات اساسی در مورد طرح مبادله اسرا داریم/ به دنبال ضمانت برای پایبندی دشمن به توافق هستیم

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: آنچه را که رژیم اشغالگر درعرصه میدان بدان دست نیافت، در سیاست هم به آن دست نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که ما ملاحظاتی اساسی و ریشه‌ای در مورد طرح پیشنهادی برای مبادله اسرا داریم و همچنان با دیگر گروه‌های مقاومت در حال بررسی این طرح به منظور رسیدن به پاسخی واحد و یکپارچه برای ارائه آن به طرف‌های واسطه هستیم.

وی افزود: ما در جریان مذاکرات به دنبال ضمانت برای پایبندی دشمن به توافق هستیم اما بزرگ‌ترین ضمانت قدرت ما در پاسخگویی به هرگونه تجاوز دشمن در عرصه‌های مختلف است.

وی تاکید کرد: آنچه دشمن در رسیدن به آن در میدان نبرد عاجز و ناتوان بود، در میدان سیاست هم بدست نخواهد آورد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  بار دیگر تاکید کرد که این رژیم نه جنگ علیه غزه را متوقف و نه نیروهایش را از این منطقه خارج می‌کند و هزاران اسیر فلسطینی را آزاد نخواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال مدعی شده که  آماده رسیدن به توافق است اما نه به هر بهاء و قیمتی.

مقاومت فلسطین بارها اعلام کرده است که  قبل از توقف جنگ علیه غزه حاضر به مذاکره و توافق برای مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

برخی کارشناسان سیاسی اظهارات شامگاه امروز نتانیاهو  را عملا به معنی بی‌نتیجه کردن هرگونه تلاش و طرحی برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا می دانند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، نتانیاهو تنها به دنبال طولانی کردن جنگ است زیرا می‌داند پایان جنگ به معنی پایان حیات سیاسی و محاکمه و زندانی شدن او خواهد بود.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.