رییس جمهور بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد

رییس جمهور در پایان سفر دور دوم استانی هیات دولت که طی ۲ روز به هرمزگان انجام شد، پس از حضور در شورای اداری این استان، دقایقی پیش بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : آیت الله سید ابراهیم رییسی که صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه به همراه جمعی از معاونین رییس جمهور، وزرا و معاونین وزرا وارد بندرعباس شد، جمعه شب با بدرقه مهدی دوستی استاندار و جمعی از مسوولان استان به تهران بازگشت.

تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور، اجرای پروژه های مختلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، تکمیل پروژه های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیج فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های حوزه آموزش و پرورش از مهمترین مصوبات دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان است.

حدود ۱۶۰ مصوبه و بیش از «۱۵۵ هزار میلیارد ریال» رهاورد سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان است.

شرکت ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، اعلام آمادگی کردند که پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان مجموعا ۱۸۱ طرح را به ارزش بیش از پنج و نیم همت در حوزه های، نفت و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اجرایی کنند که ۳۷ بنگاه خصوصی، دولتی، سازمان ها، شرکت ها برای این کار اعلام آمادگی کردند که جدول توزیع عدد و رقم ها مشخص شده است.

همچنین رفت و آمد خودروهای سواری و خدمات عمومی دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان و اختصاص ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آب شیرین کن های انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به روستاهای دارای تنش آبی از دیگر مصوبات این سفر است.

در مجموع سفرهای اول استانی و در حوزه عمرانی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به استان هرمزگان پرداخت شده که از این جهت این استان جزو برترین های تامین اعتبار شده است.

همچنین در کنار این بودجه عمرانی، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال هم تسهیلات مصوب سفر پرداخت شده است، ۱۰۰ درصد تعهدات اقتصادی در حوزه تسهیلات محقق شده است و ۲۶۰ هزار میلیارد ریال در مجموع منابع وارد استان هرمزگان شده است.

تکمیل بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان بندرعباس، افتتاح ۲۰۰ مدرسه، بهره‌برداری از مرحله اول تصفیه خانه شهرستان میناب و بشاگرد، تکمیل خطوط فرعی و تاسیسات مجتمع های آبرسانی و سدها از جمله طرح های بهره‌برداری شده توسط دولت در این سفر بود.

آیت‌الله رییسی روز گذشته با حضور در بوستان غدیر بندرعباس موسوم به «زیر پرچم» با اقشار مختلف مردم هرمزگان دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

رئیس جمهور صبح امروز (جمعه) در دومین روز سفر استانی به هرمزگان راهی شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق مرکز استان شد و در مسجد جامع امام خمینی این شهرستان حضور یافت و با مردم این منطقه دیدار کرد.

استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱.۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.

 انتهای پیام /*
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.