یمن: تردد کشتی‌های رژیم اسرائیل در دریای سرخ به صفر رسید

سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن گفت که نیروی دریایی این کشور توانست از تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ جلوگیری کرده و میزان آن را به صفر برساند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :   ایرنا به نقل از شبکه المسیره یمن، «ضیف الله الشامی» در یک کنفرانس خبری در صنعا تاکید کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای عرب و دریای سرخ تنها کشتی های اسرائیل یا مرتبط با این رژیم و کشتی های آمریکا و انگلیس را هدف قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون۳۴ عملیات توسط نیروی دریایی یمن انجام شده است، افزود که در جریان این عملیات ها، ۱۷ کشتی رژیم اسرائیل، ۱۴ کشتی آمریکایی و سه کشتی انگلیسی هدف قرار گرفته است.

سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن اظهار داشت: آمریکا و انگلیس برای حفاظت از کشتی های رژیم اسرائیل در حال نظامی کردن دریای سرخ و به خطر انداختن حمل و نقل دریایی بین المللی هستند.

الشامی حملات مستمر آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم و اضافه کرد که این حملات به معنای نقض حاکمیت ملی یمن، نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و تهدیدی برای صلح جهانی است.

وی گفت: عملیات ارعاب و تهدید مردم یمن پس از اتخاذ موضع آنها در حمایت از غزه که از سوی دشمنان انجام شد، شکست خورده است.

امارات به دنبال استخدام مزدور است

الشامی تاکید کرد که حق قانونی یمن است که با استفاده از همه ابزارها و امکانات به نقض حاکمیت خود پاسخ دهد.

سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن گفت: صنعا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، امارات به دنبال استخدام مزدوران برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای عمان و دریای سرخ است تا افکار عمومی مردم جهان را نسبت به نیروهای مسلح یمن تشویش کند.

وی تعداد کل حملات و موشک های پرتاب شده به یمن از سوی نیروهای نظامی آمریکا و انگلیسی را ۴۰۳ مورد اعلام کرد که ۲۰۳ مورد آنها از طریق حملات هوایی انجام شده است.

الشامی اظهار داشت: دولت پیشبرد امور یمن در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه ساکنان غزه، ورود ۹۹ کالا و محصولات شرکت هایی آمریکایی حامی رژیم اسرائیل را به یمن ممنوع کرده است.

تعطیلی فعالیت شرکتهای آمریکایی و اسراییلی

سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن افزود: وزارت صنعت و تجارت وابسته به دولت پیشبرد امور یمن مجوز ۳۵۴ نمایندگی وابسته به شرکت های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی را ابطال و فعالیت ۱۲ شرکت، ۲۳ شعبه و سه هزار و ۲۲۷ نشان تجاری آمریکایی و صهیونیستی را تعطیل کرده است.

وی با اشاره به افزایش تمایل مردم یمن به عضویت داوطلبانه در گروه های مسلح این کشور گفت که شمار نیروهای مردمی واجد شرایط به عنوان بخشی از گردان های بسیج مردمی یمن به ۲۰۰ هزار رزمنده افزایش یافته است.

الشامی از ملت‌های عرب و مسلمان و آزادگان جهان خواست که به کمپین تحریم اقتصادی دشمن صهیونیستی و آمریکا بپیوندند.

آمریکا و انگلیس ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.