رئیس اسبق موساد: جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست

یکی از روسای پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با اشاره به این که اسرائیل باید از اشتباه محاسباتی خود که منجر به فاجعه شکست ۷ اکتبر شد درس عبرت بگیرد تاکید کرد: جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  رسانه‌های صهیونیستی بعد از اعتراف به ایجاد رعب و وحشت در میان محافل این رژیم در پی سخنرانی روز گذشته سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله اعلام کردند که چندین جاده در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) بسته شده است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که بعد از تهدیدات نصرالله، مقامات اسرائیلی دستور بستن چند جاده در شمال را صادر کردند.

از طرف دیگر، «دانی یاتوم» رئیس اسبق موساد با ابراز نگرانی درباره پیامدهای جنگ با مقاومت لبنان اعلام کرد که گشوده شدن جبهه جنگ با حزب‌الله به نفع اسرائیل نیست.

وی تاکید کرد که اسرائیل امروز به تنهایی مقابل محور مقاومت قرار گرفته است و به جای اینکه محور «لیبرال دموکراتیک» به رهبری آمریکا با این محور (مقاومت) بجنگد، اسرائیل مجبور به جنگیدن با آن شده است.

این رئیس پیشین سرویس جاسوسی موساد تصریح کرد: من 7 اکتبر زمانی که فهمیدم برای نجات اسرائیل نیاز به 2 ناو هواپیمابر داریم بسیار شوکه شدم. ما گمان می‌کردیم درحال جنگیدن با «پابرهنه‌ها» (نیروهای حماس) هستیم اما اسرائیل باید از این واقعیت درس عبرت بگیرد تا دیگر به این مزخرفات برنگردد.

بیشتر بخوانید

نگرانی صهیونیست‌ها بعد از تهدیدات سید حسن نصرالله/ معادله «از کریات شمونه تا ایلات» چگونه اشغالگران را آشفته کرده است؟

رسانه‌های صهیونیستی: نصرالله هیئت‌های غربی و آمریکایی را مسخره می‌کند/ شهرک‌نشینان خواب برگشت به مناطق شمالی را هم نمی‌بینند

کارشناس صهیونیست: نصرالله با گفتار و عمل خود همه عرصه‌ها را ضد اسرائیل متحد کرد

«گرشون هکوهن» فرمانده پیشین ستاد ارتش رژیم اشغالگر و ژنرال ذخیره این ارتش نیز به نوبه خود گفت: وضعیت ما در شمال بسیار بد و دشوار بوده و ما در یک وضعیت بی‌سابقه و فاجعه‌بار قرار داریم.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: ما در سال 1967 زندگی نمی‌کنیم. اسرائیل اکنون نه ارتشی دارد و نه قدرتی که بتواند وارد جنگی برای عقب راندن حزب‌الله شود و همه تهدیداتی هم که اسرائیل در این زمینه مطرح می‌کند با هدف تحریک برای انجام یک عملیات بین‌المللی است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین در واکنش به سخنرانی دیروز دبیرکل حزب‌الله اعلام کردند: نصرالله با حالتی بسیار خشمگین تهدید کرد که این بار پاسخ به حملات ارتش اسرائیل در جنوب لبنان که این هفته غیرنظامیان را هدف قرار داده، بسیار متفاوت‌ خواهد بود.

این رسانه‌ها با ابراز نگرانی درباره تهدیدات دبیرکل حزب‌الله تأکید کردند: تجربه‌های گذشته به اسرائیلی‌ها آموخته است که نصرالله هر تهدیدی که مطرح کند روز بعد آن را انجام می‌دهد.

بعد از تهدیدات دبیرکل حزب‌الله مبنی بر اینکه بهای هدف قرار دادن غیرنظامیان برای اسرائیل بسیار سنگین و خونین خواهد بود، وضعیت هشدار در شمال اسرائیل (اراضی اشغالی) بالا رفته است.

پیشتر «موشیه داویدوویچ» یکی از مسئولان ارشد شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی در این زمینه اعلام کرد: ما در کشور نصرالله (دبیرکل حزب‌الله) زندگی می‌کنیم و اوست که معادلات را در شمال تعیین می‌کند. ما از مسئولان اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر می‌خواهیم که بیدار شوند و بدانند بدون امنیت، اساساً منطقه شمالی برای اسرائیل وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.