واکنش حماس به بیانیه سازمان ملل درباره تجاوز صهیونیست‌ها علیه زنان فلسطینی/ درخواست برای تحقیقات بین‌المللی

جنبش حماس فلسطین بیانیه کارشناسان سازمان ملل درباره انواع تجاوزات صهیونیست‌ها علیه زنان فلسطینی را شاهدی آشکار بر جنایت نسل‌کشی اشغالگران ضد ملت فلسطین دانسته و خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :   جنبش حماس فلسطین در واکنش به گزارش کارشناسان سازمان ملل مبنی بر وجود شواهدی درباره نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی که متوجه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری می‌شود، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بیانیه کارشناسان سازمان ملل درمورد نقض حقوق زنان فلسطینی، جنایت نسل‌کشی که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل مرتکب می‌شود را ثابت می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی جنبش حماس آمده است: بیانیه گروهی از کارشناسان سازمان ملل درباره نقش آشکار حقوق بشر که متوجه زنان و دختران فلسطینی به ویژه در نوار غزه و کرانه باختری است، دلیل و شاهدی دیگر بر جنایت نسل‌کشی و پاکسازی نژادی است که رژیم اشغالگر به سرکردگی بنیامین نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است و ارتش نازی او علیه ملت فلسطین انجام می‌دهد.

حماس افزود:در بیانیه کارشناسان سازمان ملل به انواع و اقسام تجاوزات ارتش اشغالگر علیه زنان فلسطینی از جمله اعدام، بازداشت خودسرانه، ضرب و شتم شدید و محرومیت از غذا و دارو در حین بازداشت، علاوه بر تهدید به تجاوز و توهین در بازجویی اشاره شده و ما خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی علیه این رژیم وحشی برای محاکمه آن و سران رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های وحشیانه آنها هستیم.

حماس در پایان از صدور این بیانیه مهم کارشناسان سازمان ملل قدردانی و تاکید کرد که باید این بیانیه به عنوان سند تکمیلی در پرونده تشکیل شده در دادگاه بین المللی دادگستری برای بررسی جنایات نسل کشی اشغالگران علیه ملت فلسطین پذیرفته شود.

بیشتر بخوانید

مسئول صهیونیست خواستار زنده به‌گور کردن اسرای فلسطینی ادعایی شد

گزارش تکان‌دهنده از شکنجه‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی

دیروز کارشناسان سازمان ملل در بیانیه‌ای در مورد ادعاهای معتبر در مورد نقض حقوق بشر که متوجه زنان و دختران فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری می‌شود، هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: گفته می‌شود زنان و دختران فلسطینی به طور مستبدانه در غزه اغلب همراه با خانواده‌هایشان (از جمله کودکان) اعدام شدند. ما از گزارش‌ها در مورد هدف قرار دادن و اعدام فراقضایی زنان و کودکان فلسطینی در جاهایی که آنها پناه آوردند یا در حال فرار بودند، شوکه شدیم. برخی از آنها پارچه‌های سفید در دست داشتند که ارتش اسرائیل یا نیروهای وابسته آنها را کشتند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم دو اسیر زن فلسطینی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند در حالی که سایرین توسط سربازان اسرائیلی تهدید به تجاوز و خشونت جنسی شده‌اند. زنان و دختران بدون دسترسی به غذا و در هنگام بارندگی در قفس نگهداری می‌شدند، یا در سرپناه خود در حالی که پرچم‌های سفید را به اهتزاز در می‌آوردند اعدام شده‌اند.

همچنین کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند که شمار نامعلومی از زنان و کودکان فلسطینی از جمله دختران پس از رویارویی با ارتش اسرائیل در غزه مفقود شدند.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.