آیا جوانان انقلابی، جلوی قوم‌گراها می‌ایستند؟

علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرام خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : از زاهدان تا ارومیه و گاها از گنبد تا اهواز، نوع سخیفی از درگیری انتخاباتی رایج بوده و هست که به پیش از اسلام برمی‌گردد! و آن هم رای دهی مبتنی بر «قومیت» است. یعنی هنوز میگویند به ترک یا کرد یا عرب و ترکمن یا لر و فارس رای بدهید یا ملاک رای دادن سیستانی یا بلوچ بودن است نه شایستگی‌ های دیگر!؟

گاها درون یک قومیت هم دعواهایی از همین جنس‌ وجود دارد که بیشتر از جنس رقابت طایفه ای است! حال در دهه پنجم انقلابی که روی «آگاهی عمومی» سوار شده بود و بخاطر باور به همین اصل، همه ارکان کشور را با «انتخابات» بر می‌گزیند، چرا شاهد چنین فرهنگ سیاسی غلطی هستیم؟

چرا جوانان انقلابی صریحا دست به نقد این جریانات منفعت طلب که بخاطر منافع خودشان به تحریک احساسات قومی دست زده و لولوسازی و دیگری سازی از هموطن خود می‌کنند، نمی زنند؟! آیا از طعنه طاعنان می‌ترسند یا هنوز متوجه پیام انقلاب اسلامی نشده اند؟! چرا چند یادداشت تند در نقد رویکردهای امثال شهریاری در زاهدان و قاضی پور در ارومیه و.. منتشر نمی‌شود و چرا بعد از چند دوره هنوز این افراد دارای حمایت های همه جانبه خود را در معرض انتخاب می‌بینند؟

بر جوانان فهیم این مناطق است که ساختارهای ضددینی این مناطق را بشکنند و در صورت امکان با ارایه لیست هایی که شامل نخبگان قوم های متنوع باشد، با این فرهنگ سیاسی مخرب و ویرانگر خداحافظی کنند. مردهای میدان بسم الله!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.