آنروا: نظامیان اسرائیل کارکنان ما را شکنجه دادند

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطین (آنروا) نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی اسرائیل را به شکنجه و آزار جنسی شماری از کارکنانش پس از بازداشت آنها در نوار غزه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه مصری الشروق، این سازمان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کارمندانش افشا کردند که در دوره بازداشتشان توسط نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل، به شدت با آنها بدرفتاری شده است و اقدامات وحشتناکی از جمله تجاوز و آزار جنسی را تجربه کرده اند.

این آژانس امدادرسانی بین المللی افزود: شماری از کارکنان ما اعلام کردند که زیر شکنجه و بدرفتاری وادار به اعتراف درباره عملیات طوفان الاقصی شده اند.

آنروا اضافه کرد: اسرائیل از این اعترافات اجباری برای انتشار بیشتر اطلاعات گمراه کننده درباره آژانس آنروا در چارچوب تلاش هایش برای انحلال آن بهره برداری می کند. این امر باعث به خطر افتادن جان کارمندان ما در غزه خواهد شد و پیامدهای آن برای فعالیت ما در این باریکه و منطقه بسیار خطرناک است.

آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تصریح کرد که اعتراض کتبی خود را به رژیم صهیونیستی درباره بازداشت کارکنانش اعلام اما این رژیم از پاسخ به این اعتراض خودداری کرده است.

پیشتر شبکه سی ان ان اعلام کرده بود که نسخه ای از گزارش منتشر نشده آنروا را به دست آورده که در آن به شکنجه جسمی و روانی گسترده بازداشت شدگان فلسطینی در دوره جنگ غزه اشاره شده است.

این گزارش که هنور منتشر نشده است، براساس شهادت شماری از بازداشت شدگان فلسطینی از اهالی غزه در زندان های رژیم صهیونیستی و در پایگاه های نظامی این رژیم تدوین شده است.

آژانس آنروا حدود ۱۳ هزار کارمند در نوار غزه دارد که به نیمی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه امدادرسانی می کند.

آمریکا به تازگی و به دنبال اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در حملات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، اعلام کرد که کمک‌های مالی خود را به آنروا قطع کرده است.

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در واکنش به این امر اعلام کرد که مقام های اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد در حملات هفتم اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز در بیانیه ای اعلام کرد که «به سرعت» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات یادشده دست داشته اند، فسخ کرده است.

وی ادامه داد که تحقیقات در مورد دخالت ادعایی این کارمندان آغاز شده است و کسانی که در این حملات نقش داشته اند «از طریق پیگرد کیفری» پاسخگو خواهند شد.

لازارینی گفت: «این ادعاهای تکان دهنده در حالی مطرح می شود که بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به کمک های حیاتی که آژانس آنروا از زمان شروع جنگ در غزه ارائه کرده است، وابسته هستند.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.