آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه

برخی منابع خبری عصر امروز (چهارشنبه) از دیدار «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر خبر دادند؛ گفت وگوهایی که بر موضوع آتش‌بس، تبادل اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه متمرکز بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم به نقل از المیادین، طرفین در این دیدار درباره آتش بس در غزه، تبادل اسرا و ارسال کمک های بشر دوستانه به این باریکه گفت وگو و تبادل نظر کردند.

پایگاه روسیا الیوم نیز گزارش داد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پایان هفته جاری برای انجام گفت وگو با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به این کشور سفر می کند.

اردوغان ساعاتی پیش در گفت وگو با نمایندگان حزب «عدالت و توسعه» حاکم در پارلمان این کشور، گفت: میزبان «رئیس مساله فلسطین» خواهم بود و در دیدار با وی درباره چند موضوع گفت وگو خواهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر ادامه دفاع از مساله فلسطین، اظهار داشت: جنبش حماس، یک جنبش مبارز علیه رژیم صهیونیستی است نه یک سازمان تروریستی.

در ماه ژانویه گذشته نیز وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه گفت وگو کرده بود.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.