روایتی از تایید ۵ نامزد و پزشکیان

محمد ایمانی در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : خبر تایید صلاحیت شش نامزد انتخابات، امروز در حالی منتشر شد که صلاحیت ۷۴ داوطلب دیگر تایید نشد؛ از جمله چند وزیر دولت فعلی، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی نژاد، محمد شریعتمداری، عبدالناصر همتی، سید شمس‌الدین حسینی، علی نیکزاد، محمد رضا میرتاج الدینی و...
اما در میان نامزد های تایید شده، از جمله نام مسعود پزشکیان دیده می شود؛ نماینده چند دوره مجلس که صلاحیت او در انتخابات اسفند ماه گذشته مجلس، از سوی هیئت های اجرایی تایید نشده بود، اما از سوی شورای نگهبان تایید شد.
خود آقای پزشکیان، ۱۸ دی ماه سال گذشته در این باره خبر داد: "اگر دخالت رهبری نبود امکان رد صلاحیت من وجود داشت". او افزوده بود:
"از زمانی که خودمان را شناختیم، سعی کردیم برای انقلاب و نظام کار کنیم و صادقانه رفتار کردیم. حضور من برای این است که عده‌ای را پای صندوق‌ های رای بکشانم و از طرفی سخنگوی مردمی باشیم که مشکل دارند.
در رسانه ها و از جاهای مختلف شنیدم که مقام معظم رهبری، اسم مرا آوردند و سوال کردند که به چه دلیل در هیئت اجرایی اینطور شده، و مرا مدیون خودشان کردند. نهایتا اگر توصیه های رهبری نبود، تصور نمی کنم آنها می خواستند مرا تایید کنند.
پزشکیان همچنین ۸ فروردین ۱۴۰۳، درباره روند تایید صلاحیت خود در انتخابات مجلس و اینکه با توصیه رهبری تایید شده، گفته بود بنده از جاهای مختلف این را شنیدم. در یک جلسه غیر علنی فرموده بودند که چرا این کار را کردید؟ شورای نگهبان هم اعلام کرد که ما هیچ وقت این کار را نکردیم و همیشه (آقای پزشکیان) را تایید کردیم، بلکه هیئت اجرایی رد کرده بود".

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.