چرا مسعود پزشکیان، تکرار حسن روحانی است؟

محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : اگر دولت روحانی کمترین محبوبیت و مقبولیتی نزد مردم داشت، آقای پزشکیان دیروز نسبتش با این دولت را انکار نمی کرد.

پزشکیان دیروز در پاسخ به یک سوال، حرفی زد که نوع کانال های مدعی اصلاحات و اعتدال سانسور کردند و مورد بی اعتنایی قرار دادند.

او گفت: غیرممکن است دولت سوم روحانی باشم. دولتی که می آید، دولت مسعود پزشکیان خواهد بود.

قطعا او از انزجار مردم نسبت به وضعیتی آشفته ای که دولت روحانی تحویل داد، خبر دارد و اگر کمترین احتمالی نسبت به محبوبیت آن دولت می داد، فاصله گذاری نمی کرد. مقبولیت روحانی در ماه های پایانی دولتش به زیر ۶ درصد سقوط کرده بود.

با این وصف، اجتماع نقیضین محال است. نمی شود اعضای دولت روحانی، حزب زیر دست وی و احزاب و سیاسیون مدعی اصلاح طلبی، دور پزشکیان جمع شوند و ستاد او را قبضه کنند و با این همه، او ادعا کند دولتش، غیر از دولت ائتلافی روحانی (و خاتمی) خواهد بود.

هم اکنون، کسانی مانند نوبخت، واعظی، عباس آخوندی، آذری جهرمی، علی جنتی، صالحی امیری، علی ربیعی، ظریف، خاتمی و...، همه کاره ستاد پزشکیان، و حامیان اصلی او هستند.

احزابی مانند اعتدال و توسعه، کارگزاران و صدای ملت، ارکان تشکیل دهنده این ستاد محسوب می شوند و پزشکیان، تقریبا هیچ فرد مستقل از این حلقه در کنار خود ندارد.

حکما گفته اند:"تو اول بگو با کیان دوستی- پس آنگه بگویم که تو کیستی". برای فهم این که دولت پزشکیان چه شکل و شمایلی می تواند داشته باشد، کافی است ببینیم که همه کاره ستاد او، چه کسانی هستند؟

ائتلاف روحانی و خاتمی اگر قرار بود کاری برای مردم بکنند، در آن هشت سالی که دولت در اختیارشان بود، اقتصاد کشور را به قهقرا نمی بردند. دولت پزشکیان، پیشاپیش به این حلقه واگذار شده است.

تعطیلی ۹۵ درصد برنامه هسته ای، افزایش تهدید و نا امنی، دو برابر شدن تحریم ها، دراز تر شدن زبان آمریکا و غرب، قفل شدن اقتصاد، کاهش صادرات نفت به یک پنجم، تورم ۶۰ درصد، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بدهی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی و...، بخش کوچکی از میراث خسارتبار این طیف است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.