قالیباف: عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم اما عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  محمدباقر قالیباف کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی گفت: رفیق داریم امشب در بحث مهم زن و خانواده چنددقیقه‌ای صحبت کنم. بدون شک امروز خانواده مهم‌ترین جایی است که باید موردتوجه دولت‌ها باشد. در دولت چهاردهم خانواده موردتوجه ما است. ما باید یا یک نگاه فردگرایانه داشته باشیم یا یک نگاه در جامعه داشته باشیم. بر این باور هستیم و انقلاب اسلامی بر با این باور است آن جایی که باید موردتوجه به آن کنیم خانواده است که می‌تواند بر مشکلات فائق شود.

عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است

قالیباف در بخش اول مرحله اول گفت: اگر ایران قوی می‌خواهیم احتیاج داریم. شک نکنیم که اگر خانواده عنصر و سلول اصلی جامعه ما است زن محور این حرکت در خانواده است. قالیباف ادامه داد: آن چیزی که برای ما مهم است نقش‌زن است. حتماً نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم ولی حتماً عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است. برای ما نقش زنان مهم است. امروز در خانواده زن به‌عنوان مادر، زن به‌عنوان همسر، زن به‌عنوان تربیت‌کننده فرزندان و زن به‌عنوان مادرخرج در خانواده است. وی گفت: زن است که در خانواده جبران همه کاستی‌ها را از سطح ملی تا سطح خانواده را انجام می‌دهد.قالیباف تصریح کرد: مادر تنها کسی است که غمخوار و غمگسار خانواده است. حتی بعد از آنی که فرزندانش را بزرگ می‌کند هنوز دغدغه شغل و زندگی آنها را دارد. انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد که بانوان به اجتماع آمدند . قالیباف بیان کرد: در دولت چهاردهم این قول را می‌دهم به‌گونه‌ای عمل کنیم که زنان را در یک دوراهی قرار ندهیم که به آن‌ها بگوییم یا زن خانه‌دار باش یا رشد علمی، اجتماعی و مدیریتی و تأثیر در جامعه، حتماً باید هر دو را برای زنانمان فراهم کنیم آنها خودشان هستند که انتخاب کنند.
03:59
۸٫۷ مگابایت
وی خاطرنشان کرد: بعضی‌اوقات به این هم توجه نداریم که ما هر جلسه‌ای می‌گذاریم ذی‌نفعانی دارند قشری و مجموعه‌ای هستند آنها را دعوت می‌کنیم اما در موضوع زنان متأسفانه این غفلت اتفاق افتاده است.قالیباف ادامه داد: لذا بر این اعتقاد هستم اگر می‌خواهیم اهمیت زن را بدانیم در دوران کرونا نگاه کنید زنان ما در خانواده پرستار بودند. مسئول اقتصاد بودند. معلم بچه‌ها بودند. مسئول تربیت بچه‌ها نیز بودند. زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.