در پیامی به رئیس‌جمهور منتخب؛

عارف: حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند صداقت با مردم ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی انتخاب «مسعود پزشکیان» به‌ عنوان رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت و نوشت: امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِدرجه‌ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ضمن تبریک به «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب نوشت: امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر تبدیل نماییم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده این میدان بوده است، از این رو همه جریان های سیاسی وفادار به مصالح ِ ملت و کشور ِ ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می دانند.
وی در پیام خود آورده است: حفاظت منتخب ِ ملت و جریان ِ سیاسی ِحامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِ درجه‌ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه اجتماعی وظیفه ای سترگ است.

متن پیام عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اکنون و پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شاهد ِ عیان شدگی ِ بیش از پیش ِ وضعیت ِ سیاسی کشور هستیم. جای بسی خرسندی است که تدبیر صورت گرفته ، امکانی را برای نقش آفرینی ِ مردم در سرنوشت ِخویش فراهم آورد تا شکاف ِ ملت و حاکمیت ، به‌عنوان ِزمینه تأثیر گذاری بر امنیت، اقتدار و توسعه ایران، نسبت به گذشته ، ترمیم شده و امید به اصلاح از درون، گفت‌وگوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی ، بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور ، طنین افکن شود.
در مرحله اول انتخابات ، هر چند بخش ِ زیادی از مردم از مشارکت در عرصه ی انتخابات و حضور در پای صندوق های رای ، خودداری کردند ، که در جای خود نیاز به بررسی روشمند و آسیب شناسانه می باشد، اما همچنان و در آن دوره نیز کاندیدای جریان ِ اصلاح طلب و بهبودخواه ، توانست با کسب ِاعتماد مردم،در صدر بنشیند. این در حالی است که شاهد ِ بزرگترین حملات علیه ِ اصل انتخابات بودیم. این انتخابات ، بار دیگر ، فهم و درک ِ عمیق ِ ملت ایران را به نمایش گذاشت و به تجدید ِ مطلعی برای احیای جمهوریت و بازسازی و ترمیم ِ شکاف های داخلی در درون جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.
بی شک شخصیت ِ برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ،کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه ، در شکل گیری این اجماع ملی برای تحول خواهی ، نقشی برجسته داشته است. دکتر پزشکیان ، شخصیتی پاکدست، خوشنام ، واجد ِ فضیلت های لازم برای یک سیاستمدار ِ ملی و مصلح ، معتدل ، استوار ، صادق و شرافتمند می باشد که در نقش ِ ایجاد کننده ی اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن ِ کشور در ریل ِ توسعه ی مردم‌سالار ظاهر گردید و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.
اینجانب این پیروزی ِ شکوهمند که علیرغم همه موانع و مشکلات، بوجود آمد و کام اکثریت مردم ایران ، اعم از آنانکه در انتخابات شرکت کردند و آنهایی که عمق ِ نگرانی شان به گونه ای بود که نیامدند، همگی شیرین گردید را به مردم بزرگ و فهیم ایران و منتخب شایسته ی ملت تبریک عرض می کنم.
امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه ای برای پیروزی های بزرگ تر تبدیل نماییم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده این میدان بوده است، از این رو همه جریان های سیاسی وفادار به مصالح ِ ملت و کشور ِ ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می دانند.
حفاظت منتخب ِ ملت و جریان ِ سیاسی ِحامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِ درجه‌ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه ی اجتماعی وظیفه ای سترگ می‌باشد.
منتخب ِ ملت ایران ، به شرط ِ وفاداری به اصول ِ بنیادین ِ هویت ساز گفتمانی ِ خویش و محافظت از این سرمایه ی اجتماعی ملی در برابر ِ آسیب هایی چون فرصت طلبی ها، افراط و تفریط ها می تواند آغاز گر ِ توسعه همه جانبه در داخل ، رفع ِ تحریم و انزوای بین المللی ،گشایش گری در سپهر ِ سیاسی کشور و برسازنده ی اجماعی ملی ، وحدت و انسجام ملت و حاکمیت ، برای غلبه بر ناملایمات و مخاطرات باشد.
برای موفقیت برادر عزیز و گرامی ام ، صدیق گرانقدر جناب آقای دکتر پزشکیان ، منتخب ِ شایستهی ملت سرافراز ایران، آرزوی موفقیت دارم و از خدواند متعال برای ایشان و مردم ایران زمین موفقیت و کامروایی آرزومندم.
بر خود لازم می دانم از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار گرفتند، اصحاب رسانه و نیز ستادهای مرکزی و مردمی جناب آقای دکتر پزشکیان بویژه ستاد امید که در چارچوب اخلاق برای پیروزی کاندیدای خود تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم.به امید فردایی بهتر برای ایران سرافراز .

محمدرضا عارف

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.