تحلیلگران آمریکایی: اطمینان پوتین به پیروزی در اوکراین هر لحظه افزایش پیدا می‌کند

تحلیلگران یک اندیشکده آمریکایی با بیان اینکه اطمینان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پیروزی در اوکراین هر لحظه افزایش پیدا می‌کند، تاکید کردند: به همین دلیل است که وی به هیچ وجه به برقراری آتش‌بس فکر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : به نقل از شبکه خبری ان اچ کی، اندیشکده «مطالعات جنگ» در ارزیابی خود از وضعیت جنگ در اوکراین، اعلام کرد: رد کردن هرگونه آتش‌بس از سوی پوتین نشان می‌دهد که او به طور فزاینده‌ای اطمینان پیدا کرده است که ارتش روسیه می‌تواند با ادامه پیشروی‌های خزنده در اوکراین، در طول یک جنگ فرسایشی در نهایت با وجود حمایت‌های نظامی کشورهای غربی از اوکراین، شکست را به کی‌یف تحمیل کند.

این اندیشکده در ادامه با بیان اینکه غرب باید به سرعت تسلیحات مورد نیاز نیروهای نظامی اوکراین را برای انجام عملیات ضد تهاجمی علیه ارتش روسیه فراهم کند، تاکید کرده است: فقط در این صورت است که می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا توافق بر سر صلحی با شرایط قابل قبول برای اوکراین و شرکای آن تضمین شود.

به نوشته شبکه خبری ان اچ کی، نیروهای اوکراینی نه تنها همچنان مصمم به حفظ خطوط و مواضع خود هستند بلکه حتی به دنبال پس گرفتن سرزمین‌هایی هستند که از آغاز جنگ تاکنون از دست داده‌اند اما برای تحقق این امر نیازمند کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.