رایزنی مقامات قطر و آمریکا درباره غزه/سفر روسای «سیا»، «موساد» و «شاباک» به دوحه

در حالی که وزیر امور خارجه قطر و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در دوحه دیدار و درباره آتش بس در نوار غزه گفت وگو کردند، رسانه های غربی-عبری نیز از سفر قریب‌الوقوع روسای سیا، موساد و شاباک به دوحه برای مذاکره درباره آزادی اسرای صهیونیست و آتش‌بس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  به نقل از پایگاه الشروق، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» در دیدار «باربارا لیو» درباره روابط دو کشور و مسائل مورد اهتمام طرفین گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه قطر و معاون وزیر خارجه آمریکا در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین و همچنین تلاش های مشترک برای پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه رایزنی کردند.

خبرگزاری فرانس پرس دیروز دوشنبه اعلام کرد قرار است رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و رئیس دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) برای گفت وگو درباره توافق آتش بس بین این رژیم و حماس روز چهارشنبه به دوحه سفر کنند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعش اعلام کرد رؤسای موساد و شاباک (دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) فردا چهارشنبه برای مذاکره درباره آزادی اسرای این رژیم به دوحه سفر می کنند.

یک منبع عالی رتبه مصری نیز در این باره اعلام کرد هیأت امنیتی این کشور فردا با هدف نزدیک کردن دیدگاه های طرفین در راستای دستیابی به توافق آتش بس در سریع ترین زمان ممکن به دوحه سفر می کند.

این منبع تصریح کرد: مذاکرات آتش بس در قاهره امروز سه شنبه همچنان ادامه دارد و هیأت امنیتی مصر تلاش گسترده ای را برای نزدیک کردن دیدگاه های همه طرف ها در راستای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه به کار می گیرد.

به گزارش ایرنا، با وجود تلاش کشورهای مختلف از جمله مصر و قطر، مذاکرات برای تبادل اسرا بین رژیم اسرائیل و حماس و برقراری آتش بس در نوار غزه به دلیل کارشنکنی های رژیم صهیونیستی بارها متوقف شده است و هر دو طرف یکدیگر را مسوول به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانسته اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی نابودی جنبش حماس در نوار غزه است و هرگونه تلاشی برای برقراری آتش بس در نوار غزه را با شکست مواجه می کند و اخیرا مدعی شده است هر گونه توافقی درباره آتش بس در غزه باید امکان ادامه جنگ برای اسرائیل تا تحقق همه اهداف جنگ را فراهم کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.