آیا ناتو آماده خروج احتمالی آمریکا در صورت پیروزی ترامپ است؟

کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان آیا ناتو آماده خروج احتمالی آمریکا در صورت پیروزی ترامپ است، به مطلب منتشر شده در نشریه «پولیتیکو» و برخی دیگر از رسانه ها پرداخت :

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : نشریه «پولیتیکو» نوشت: مقامات ناتو نگران شکست جو بایدن در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ هستند که مخالف ادامه جنگ اوکراین و ناتو است.

ترامپ قبلاً تهدید کرده بود که در صورت پیروزی، آمریکا را از ناتو خارج خواهد کرد. یکی از مقامات ناتو گفت که همه امیدوارند بایدن برای یک دوره دیگر رئیس‌جمهور بماند تا از مواجهه مجدد با ترامپ جلوگیری شود، اما این امر تضمین‌شده نیست.

روزنامه تلگراف نیز گزارش داد که دیپلمات‌های اروپایی، کشورهای عضو ناتو را به آمادگی برای خروج احتمالی آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ ترغیب کرده‌اند. ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش ناتو را «منسوخ» توصیف کرده و تهدید به خروج از آن کرده بود.

یکی از دیپلمات‌ها اشاره کرد که اظهارات اخیر ترامپ نشان داد که اعضای ناتو بیش از حد به آمریکا وابسته‌اند و باید برای حفاظت از خود در برابر خطر خروج آمریکا اقدام کنند. دیپلمات‌ها تأکید کردند که اعضای ناتو باید برای تامین امنیت اروپا پیش‌قدم شوند و برنامه‌ریزی برای این سناریو را از هم‌اکنون شروع کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.