وظیفه‌ی قالیباف در مسیر هدایت و نظارت پزشکیان در قامت رئیس مجلس

کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : حالا که مردم تصمیم خود را گرفته و شخص آقای دکتر پزشکیان را به ریاست جمهوری انتخاب کردند، همه باید به او کمک کنند تا مسائل کشور را کاهش داده و به سمت پیشرفت حرکت نماید. یکی از مهمترین جایگاه‌های حقوقی در این زمینه، مجلس شورای اسلامی است که وظیفه اساسی نظارت و ریل‌گذاری برای دولت را ایفا می‌نمایند. همچنین رئیس مجلس نقشی مهم را خواهد داشت چراکه باتوجه به حضور در کنار رئیس جمهور در اصلی‌ترین شوراهای عالی کشور، امکان بزرگی برای پیشنهاد، نظارت و حتی جلوگیری از برخی تصمیمات اشتباه را در دست دارد. البته تمام این موارد، محدود به قانون است و نباید انتظارات بیش از حد یا فراقانونی داشت.

ارتباط شخصی آقایان پزشکیان و قالیباف نیز باتوجه به چهار سال همکاری در مجلس یازدهم و آشنایی نزدیک هردو، بسیار مطلوب است که ظرفیت لازم برای این مشورت دهی و نظارت همدلانه را بیشتر می‌سازد. همه می‌دانند که تصمیم‌سازی برای آقای پزشکیان مهمترین مسئله‌ی چهار سال پیش‌رو خواهد بود. لذا نقش قالیباف در ارائه ایده به رئیس جمهور، نظارت بر ایده‌های ارائه شده به او (در چارچوب نقش قانونی) و مراحل پیش از تصمیم نهایی به ویژه در شوراهای عالی، بسیار اساسی و مهم خواهد بود. این نقش در چهار سال پیش‌رو، صرفا توسط قالیباف قابل اجرا و پیگیری خواهد بود.

البته تفاوت رویکرد این دو، جدی و واقعی است. آقای قالیباف به عنوان یک شخصیت سیاسی انقلابی، معتقد به برخی قواعد سیاسی است که حتما آقای پزشکیان از آن فاصله دارد. اما تجربه نشان داده که قالیباف امکان پیش بردن کارها با کمترین تنش حتی با مخالفین خود را دارد. اینبار هم باید به او فضا و قدرت چانه‌زنی داد تا بتواند تا جای ممکن در جهت مثبت به پزشکیان کمک کند و جلوی برخی تصمیمات محتمل را تا جای ممکن بگیرد. این فضا باید اولا در مجلس دوازدهم پیگیری شود و آرامش و یکپارچگی نیروهای انقلابی در آن، پشتوانه قالیباف برای اکت سیاسی او باشد. همچنین در فضای جامعه انقلابی باید درک شود که این امکان صرفا در دست قالیباف است و کسی که ارتباط نزدیک و فردی و جایگاه حقوقی لازم را دارد، فقط اوست. لذا کمک فکری و رسانه‌ای به قالیباف، امری لازم به نظر می‌رسد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.