گسترش قحطی از شمال به جنوب نوار غزه/ شهادت ده‌ها کودک به دلیل سوء‌تغذیه

گروهی از کارشناسان مستقل در زمینه حقوق بشر و نمایندگانی از سازمان ملل با اشاره به افزایش شهادت کودکان در منطقه نوار غزه به علت سوء تغذیه و گرسنگی، از گسترش قحطی از شمال نوار غزه به مرکز و جنوب این منطقه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا  به نقل از شبکه المیادین، مقامات بهداشتی در نوار غزه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: حداقل ۳۳ کودک که بیشتر آنها در مناطق شمالی نوار غزه به سرمی بردند، جان خود را بر اثر سوءتغذیه و گرسنگی از دست داده اند.

گروهی از کارشناسان مستقل در زمینه حقوق بشر و نمایندگان سازمان ملل اعلام کردند که افزایش اخیر تعداد مرگ و میر کودکان به دلیل سوء تغذیه در نوار غزه نشان دهنده گسترش قحطی در سراسر این منطقه است.

این گروه متشکل از ۱۱ کارشناس در بیانیه ای اعلام کردند که از اواخر ماه مه (اردیبهشت) سه کودک ۱۳ ساله، ۹ ساله و ۶ ماهه در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه و در دیرالبلح در مرکز نوار غزه به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست دادند.

این کارشناسان افزودند که جان باختن این کودکان بر اثر گرسنگی در مرکز و جنوب نوار غزه، بی شک نشان می دهد که قحطی از شمال نوار غزه تا مرکز و جنوب این منطقه گسترش یافته است.

این بیانیه که از جمله به امضای «مایکل فخری» گزارشگر ویژه حق غذا سازمان ملل رسیده است، «کارزار عمدی گرسنگی» را که رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در نوار غزه به راه انداخته، محکوم کرده است.

به گفته المیادین، کمیته «طبقه‌بندی امنیت یکپارچه غذایی» (IPC) که با سازمان ملل متحد همکاری می‌کند، در گزارش ماه گذشته میلادی خود اشاره کرد که با ادامه جنگ و دسترسی محدود به کمک ها، نوار غزه همچنان در معرض خطر قحطی بزرگ قرار دارد.

پیشتر جمعیت هلال احمر فلسطین با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت نوار غزه با حدود ۹۶ درصد از ناامنی شدید غذایی رنج می برند، از وخامت اوضاع در این منطقه خبر داده بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ۲۷۸ روز پیش تاکنون به حملات وحشیانه خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می دهد که بر اساس آخرین آمار، این حملات منجر به شهادت ۳۸ هزار و ۲۴۳ فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند و زخمی شدن ۸۸ هزار و ۳۳ نفر دیگر شده است.

رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات وحشیانه خود، نوار غزه را محاصره کرده و از ورود کمک ها به این منطقه جلوگیری می کند که این موضوع به موازات گسترش بیماری های همه گیری و امراض، شرایط زندگی را برای مردم غزه دشوارتر کرده است.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.