اما و اگر‌های کابینه چهاردهم و بررسی‌های دولت در سایه پزشکیان

کارشناس سیاسی گفت: گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص تشکیل کابینه و هیئت دولت چهاردهم وجود دارد نشان‌دهنده این است که آقای پزشکیان دولت در سایه‌ای دارد که به دنبال بررسی و ارزیابی وزرا هستند و برای تشکیل کابینه و انتخاب وزرا به آقای پزشکیان کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : کنعانی‌مقدم در گفتگو با بصیرت: مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران اسلامی بعد از دو دوره‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری توسط رای قاطع مردم و لبیک به ندای رهبری مبنی بر شرکت در انتخابات، برگزیده شد. حالا رئیس‌جمهور نهم بایستی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم وزرای پیشنهادی خود را البته بعد از ارائه برنامه کلانی برای اجرای پنج ساله برنامه هفتم به مجلس معرفی کرده و ضمن رایزنی‌های لازم و بررسی‌ها اعضای هیئت دولت خود را برای تصدی امور مهم کشور کنار هم بچینید. اما، اما و اگر‌های بسیاری در خصوص معرفی وزرا و تشکیل کابینه دولت چهاردهم وجود دارد که بصیرت برای بررسی آن‌ها با حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاسی به گفتگو نشسته است.

این کارشناس سیاسی در خصوص کابینه دولت چهاردهم گفت: بنده چندان ارتباطی با آقای دکتر پزشکیان و ستادشان ندارم، اما گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص تشکیل کابینه و هیئت دولت چهاردهم وجود دارد نشان‌دهنده این است که آقای پزشکیان یک دولت در سایه‌ای دارد که آن‌ها دنبال بررسی و ارزیابی وزرا هستند و دارند برای تشکیل کابینه و انتخاب وزرا به آقای پزشکیان کمک می‌کنند.

وی ابراز کرد: تجربه نشان داده در چنین شرایطی با توجه به خلق و خویی که خود آقای پزشکیان دارد و شناختی که از ایشان داریم با کارشناسان مشورت کرده و سعی می‌کند یک دولت فراجناحی را معرفی کند که اینطور نباشد که بگویند دولت سوم آقای روحانی است.

کنعانی مقدم در ادامه گفت: به نظر می‌رسد آقای پزشکیان از اینکه دولت سوم آقای روحانی باشد ابا دارد و نمی‌خواهد چنین اتفاقی بیافتد.

وی بیان کرد: به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم که با توجه به اینکه اعضای کابینه و وزرا باید بروند در مجلس و کمیسیون‌ها برنامه‌هایشان را ارائه دهند و رایزنی‌هایی برای انتخاب کابینه میان دولت و نمایندگان ملت انجام شود، شرایط چگونه پیش می‌رود.

کنعانی‌مقدم افزود: روال بوده قبل از معرفی وزرا همیشه کمیته‌ای در مجلس برای رایزنی شکل می‌گیرد که اگر وزیری قرار است و احتمال دارد نتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد معرفی نشود، بهتر است گزینه‌های دیگری انتخاب شود.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: به نظر می‌رسد که آقای پزشکیان چندان راه سختی برای هیئت دولتش نداشته باشد.

وی عنوان کرد: قطعا آقای پزشکیان از افرادی هم که در ستادشان بودند برای اعضای کابینه دولت چهاردهم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایشان خود فرموده‌اند که به دنبال شایسته‌سالاری هستند آن‌هایی که می‌توانند شایسته یک مسئولیتی در دولت جدید باشند را انتخاب می‌کنند و حتی ممکن است که از جریان اصولگرایی هم وزرایی را معرفی کند؛ که این همه بستگی دارد که دولت در سایه به چه نتایجی برسد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.