سفر مجلل جناب «اردوغان» به آمریکا با ۵ هواپیما!

سفر اخیر رئیس‌جمهور ترکیه به آمریکا و اقامت در هتل‌های گرانقیمت با توجه به وضعیت اقتصادی این‌ روزهای ترکیه و اقدامات ریاضتی اخیر موج انتقاد‌ها را در این کشور در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : سفر اخیر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به آمریکا برای شرکت در نشست ناتو با همراهی پنج هواپیما و اقامت در یکی از گران‌ترین هتل‌های شهر «واشنگتن دی سی» موجی از انتقاد‌ها را به همراه داشته است.وبگاه «ترکیش مینیت» روز شنبه نوشت که هیات اردوغان شامل یک هواپیمای باری بود که خودروی رسمی او را به آمریکا منتقل کرد. اقامتگاه‌های مجلل و کاروان بزرگ در مقایسه با مسافرت ساده‌تر سایر سران جهان موجب انتقاد رسانه‌ها و احزاب سیاسی ترکیه شده است.
«تورهان چومز» قائم مقام حزب اپوزیسیون «خوب» گفت:«یک هواپیما برای اردوغان، یکی دیگر برای هیات او، سومی برای کارکنان و تجهیزات، چهارمی برای خودروها و هواپیمای پنجم برای موارد دیگر بود. حتی روسای جمهور آمریکا نیز اینگونه سفر نمی‌کنند.»هیات ترکیه‌ای که اردوغان را همراهی می‌کرد شامل «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه، «یاشار گولر» وزیر دفاع، «ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و دیگر مقامات عالی رتبه بود. حضور آنها و ماهیت مجلل این سفر به شدت با وضعیت اقتصادی این‌روزهای ترکیه و اقدامات ریاضتی اخیر در تضاد بود.


بر اساس این گزارش، علاوه بر انتقادات در مورد سفر ناتو، استفاده اردوغان از منابع دولتی سال‌هاست که تحت نظر بوده است. در سال 2021، در جریان آتش سوزی‌های ویرانگر مشخص شد ترکیه فاقد هواپیمای مناسب آتش نشانی است در حالی که اردوغان ناوگانی متشکل از 13 هواپیما را در اختیار داشت. ناتوانی اردوغان در رسیدگی به شرایط اضطراری خشم عمومی را برانگیخت.سفر اخیر اردوغان به برلین برای تماشای بازی تیم ملی این کشور با کاروان بزرگ نیزمورد انتقاد قرار گرفت و این امر در بحبوحه اقدامات ریاضتی با هدف کاهش مخارج عمومی در ترکیه با انتقاد شدید روبرو شد.اتحادیه های کارگری و احزاب مخالف دولت ترکیه گفته‌اند که این اقدامات بر افراد کم درآمد تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.