جنگ نرم کوفیان علیه حضرت علی اکبر(ع) تا واپسین لحظات

احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در مطلبی با عنوان جنگ نرم کوفیان علیه حضرت علی اکبر(ع) تا واپسین لحظات در کانال خود در ایتا نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : یکی از بزرگترین و باعظمت‌ترین شهدای کربلا علی اکبر فرزند ارشد ابی‌عبدالله الحسین بود. او در معرفت به درجه‌ای بود که امام حسین به وجود او افتخار می‌کرد. در اخلاق و سبک زندگی و روش زیست فردی و اجتماعی، شبیه‌ترین افراد به رسول الله بود. این سخن امام حسین علیه السلام درباره اوست آنگاه که روانه میدان شد:

اللَّهُمَّ اشْهَدْ فَقَدْ بَرَزَ إِلَیْهِمْ غُلَامٌ أَشْبَهُ النَّاسِ خَلْقاً وَ خُلُقاً وَ مَنْطِقاً بِرَسُولِکَ ص وَ کُنَّا إِذَا اشْتَقْنَا إِلَی نَبِیِّکَ نَظَرْنَا إِلَیْه‏

عظمت او به درجه‌ای است که در زیارت عاشورا بعد از سلام بر امام حسین تنها شهیدی که به صورت اختصاصی به او سلام می‌دهیم، علی اکبر است: «السَّلَامُ‏ عَلَی‏ الْحُسَیْنِ‏ وَ عَلَی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْن‏»

در روز عاشورا، بعد از اصحاب و یاران امام حسین، اولین فرد از اهل بیت است که به میدان مبارزه رفت و رشادتی بی‌نظیر از خود نشان داد. تا جایی که مورخان گفته‌اند کسی که بیشترین تعداد از لشکر دشمن را به درک واصل کرد، علی اکبر بود. حتی بعضاً آمار کشته شدگان به دست علی اکبر را بیشتر از آمار کشته شدگان به دست امام حسین و ابوالفضل عباس بیان کرده‌اند. خوارزمی در مقتل الحسین می‌گوید در نبرد اول، صد و بیست نفر از دشمنان را به قتل رساند.

سپاه دشمن با اینکه بیشترین ضربه را از علی اکبر دیده است، و گفته‌اند یک تنه بسیاری از خانواده‌های کوفیان را عزادار کرد، اما دشمن حتی در آن معرکه خون و عطش، در کنار تلاش برای کشتن علی اکبر می‌کوشید اگر بتواند ابتدا او را از نظر روحی و معنوی بکشد. مقاومت او را بشکند؛ ذهن و ضمیر او را تسخیر کند! و او را از سپاه حسین جدا کند! به همین دلیل، آنگونه که ابن سعد در «ترجمة الحسین و مقتله» نوشته است: در همان بحبوحه نبرد و تاخت و تاز علی اکبر کسی از لشکر عمر بن سعد صدا زد: «تو [از جانب مادر] با امیرالمؤمنین [یزید] قرابت و خویشاوندی داری، اگر بخواهی به تو امان می‌دهیم تا به هر کجا که دوست داری بروی.» [مقصود از خویشاوندی علی‌اکبر با دودمان یزید از طرف مادر، این است که مادر لیلا، میمونه دختر ابوسفیان بود. بنابراین او، از طرف مادر، نتیجة دختری ابوسفیان بود.]

تفرقه افکنی، جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، تضعیف اراده ها و تسخیر ذهن و ضمیر مدافعان حق، از شگردهای همیشگی دستگاه کفر و نفاق و دشمنان اسلام در مواجهه با اهل حق بوده است. و اکنون نیز چنین است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.