پاکستان خواهان نقش‌آفرینی جامعه جهانی برای اجرای حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل شد

نخست وزیر پاکستان با استقبال از رأی دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی خواستار نقش‌آفرینی سازنده جامعه جهانی برای اجرای این حکم در راستای تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به تقل از ایرنا  از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، شهباز شریف در پیامی اعلام کرد که پاکستان مفتخر به مشارکت در پرونده اخیر علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری است.

وی اظهار داشت: رای دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی و غیرقانونی دانستن اشغالگری اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی تاریخی است و بر نبرد مشروع فلسطینیان برای داشتن یک کشور مستقل تاکید می‌کند.

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی از جمله سازمان ملل متحد خواست تا برای اعمال رای دادگاه لاهه علیه اسرائیل نقش آفرینی کنند تا بستر لازم برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری روز گذشته (جمعه) با اشاره به ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و بخش شرقی شهر اشغالی قدس، حضور رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، «غیرقانونی» خواند و خواستار پایان دادن به آن شد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد: اسرائیل با اجرای سیاست های الحاق سرزمین، تحمیل کنترل دائمی و شهرک سازی از موقعیت خود به عنوان یک قدرت اشغالگر در کرانه باختری و شرق بیت المقدس سوء استفاده کرده است.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی باید فورا به شهرک سازی در سرزمین های اشغالی پایان دهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.