پیروزی ترامپ با این عکس گوش پانسمان شده مسجل شد

کانال تلگرامی مطالعات اروپا و بریتانیا در مطلبی با عنوان پیروزی ترامپ با این عکس گوش پانسمان شده مسجل شد، نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : روسیه، عربستان و اسرائیل، با توجه به تجربه چهار سال ریاست ترامپ، از آمدنش خرسندند.

روسیه گیر کرده در باتلاق اوکراین با جنگ فرسایشی مواجه است. آمریکا و به خصوص بریتانیا، ادامه جنگ را مورد هدف قرار داده‌اند. روسیه به کاهش حمایت آمریکا از اوکراین چشم دوخته تا بتواند زلنسکی را سر میز مذاکره بکشاند و راضی به قبول دست کشیدن از سرزمین‌های اشغالی کند.

عربستان به دنبال حمایت نظامی امنیتی بیشتر برای تغییر معادلات منطقه است. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که بن سلمان خام، با تجربه شده است و به دنبال تصمیمات ناگهانی نیست و سیاست کاهش تنش و همکاری با روسیه در کنترل قیمت نفت را ادامه می‌دهد. سوریه ویران بدون پول عربستان و امارات، بازسازی نمی‌شود. دو دهه طول می‌کشد تا سوریه قسمتی از ویرانه‌ها را جبران کند.

اسرائیل بعد از ۷ اکتبر، در فشار افکار عمومی دنیا قرار دارد. شمار کشورهایی که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام آمادگی کردند رو به افزایش است. طرح ابراهیم از به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی اعراب با دو کشوری در سطح جهانی همراه شده است. اسرائیل با حمایت ترامپ می‌تواند خواسته‌های خود را برای کنترل غزه و کرانه باختری، دیکته کند. بایدن همواره به دنبال ساقط کردن دولت نتانیاهو بود و حتی مدت کوتاهی با نخست وزیری بنت موفق شد.

ترکیه به تازگی از لیست خاکستری FATF زمان ترامپ خارج شده است و به دنبال درگیری جدیدی با آمریکا نیست. اقتصاد ترکیه با کسری بودجه و تورم افسار گسیخته مواجه است.

حزب اردوغان AKP در انتخابات شهرداری‌های اخیر، نتایج نا امید کننده‌ای را به دست آورده است. نزدیکی اردوغان به حزب مخالف جمهوری خلق CHP، سبب رنجش متحد یک دهه اخیرش یعنی حزب حرکت ملی MHP شده است. برقراری رابطه با سوریه، بدون پذیرش شرایط اسد در خروج از سرزمین‌های اشغال شده، آسان نیست. ارزش و وزن سیاسی ترکیه برای اروپا به عنوان سد نفوذ و هجوم بحران تروریست و پناهندگان به مراتب بیشتر از ترامپ ناتو ستیز است.

روسیه در برابر آمریکا، چین در برابری هند، ترکیه در برابر عربستان، قطر در برابر امارات، و بالعکس.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.