ادعای دولت وحدت ملی و انحصار اصلاح‌طلبانه شورای راهبری!

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفته «کابینه پزشکیان ائتلافی نیست بلکه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس‌جمهور همراهی ندارند، در کابینه حاضر باشند»؛ این در حالی است که بررسی اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم نشان می‌دهد این شورا در انحصار اصلاح‌طلبان است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفته بود؛ «کابینه پزشکیان ائتلافی نیست بلکه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس‌جمهور همراهی ندارند، در کابینه حاضر باشند»؛ این در حالی است که بررسی اعضای شورای راهبری دولت چهاردهم نشان می‌دهد این شورا در انحصار اصلاح طلبان است.

وی همچنین در گفتگویی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، تأکید کرده بود: «ما آمده ایم تا یک حکومت وحدت ملی تشکیل دهیم؛ از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل همه در دولت پزشکیان جای خواهند داشت». 

حزب منحله مشارکت و اعتماد ملی بیشترین سهم را دارند

بررسی ها نشان می‌دهد در بین اعضای شورای راهبری تعیین کابینه پزشکیان، حزب منحله مشارکت و حزب اعتماد ملی بیشترین سهم را دارند به طوری که علی تاجرنیا، عباس عبدی و شهین دخت مولاوردی از اعضای مشارکت هستند و الیاس حضرتی، فیاض زاهد، رئوف قادری از اعضای اعتماد ملی در این شورای راهبری هستند، بعد از این دو حزب، اتحاد ملت قرار دارد که با حضور افرادی چون هادی خانیکی و علی شکوری راد سهم مهمی در شورای راهبری دارند. همچنین حزب کارگزاران(حسین مرعشی)، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران(نورالدین آهی)، حزب جمهوریت(رحمت الله بیگدلی) و حزب توسعه کرمانشاه(محمد جعفر قائم پناه) هر کدام با یک نماینده در این شورای راهبری حضور دارند.

پزشکیان در انحصار فعالین دولت خاتمی و برخی محکومان امنیتی

بقیه افراد این شورا مانند ظریف، آذری جهرمی، ربیعی، عبدالعلی زاده، طیب نیا، فاطمه مهاجرانی، صالحی امیری، ابراهیم شیخ، محمد کبیری و امین عارف نیا از مدیران سابق دولتی به شمار می روند که در دولت های خاتمی و روحانی مشغول به کار بوده اند، افرادی مثل جلایی پور، شکوری راد نیز از محکومان امنیتی هستند و باقی افراد این شورا را فعالین ستادی و رسانه ای اصلاح طلب تشکیل می دهند.در ادامه قصد داریم برخی سوابق اعضای شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم را بررسی کنیم. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم بود؛ وی در دوره تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل بی‌توجهی به شبکه ملی اطلاعات و ضعف آنتن دهی تلفن همراه توسط مجلس استیضاح شد.آذری جهرمی از مخالفان فیلترینگ است ولی اذعان کرده بود به فیلترینگ رای مثبت داده بود! وی همچنین در انتخابات ریاست جمهوری با انتشار توییتی بخش زیادی از طرفداران سعید جلیلی را طالبان خوانده بود.

نورالدین آهی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که سابقه تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود دارد. آهی عضو سابق حزب همبستگی دانش آموختگان ایران بود. وی در رقابت‌های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان معاون اجرایی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان فعالیت می‌کرد که در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز در ستاد انتخاباتی پزشکیان فعالیت داشته است.

رحمت الله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی و یکی از فعالان اصلاح طلب است. بیگدلی درباره فیلترینگ گفته است: اصحاب فیلترینگ در مقابل رفراندوم ۴۵ میلیون نفری تلگرام تمکین کنند. بیگدلی همچنین در موضع‌گیری دیگری درباره حجاب نیز گفته است: حجاب مهسا امینی آرزوی امروز حکومت است، اجبار حجاب، بی‌دینی را رواج می‌دهد. وی همچنین، منع ورود زنان به استادیوم را نیز «احمقانه‌» توصیف کرده است.

علی تاجرنیا از اعضاي مركزي جبهه‌ منحله مشاركت بوده كه در جريان اتفاقات پس از انتخابات سال 88 دستگير شده است. تاجرنیا همچنین نماینده مردم مشهد در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بوده است.

احمد ترک نژاد در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی استاندار کرمانشاه و همچنین در دوره حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به عنوان معاون وزير جهاد سازندگى فعالیت می‌کرد. وی راه برون‌رفت از چالش‌ها را راهبردهای اصلاح‌طلبانه می‌داند.

سمیه توحیدلو عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با مرتبه استادیار است. نام توحیدلو به واسطه حوادث سال ۸۸ و بازداشت و رسانه‌ای شدن و ماجرای شلاق خوردن وی سر زبان ها افتاد. وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ فعال ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و از برنامه‌ریزان اصلی در برپایی زنجیره انسانی سبز از خیابان راه‌آهن تا تجریش بود.

محمدرضا جلایی پور، از مشاوران جوان جریان اصلاحات و طراح کمپین «پویش موج سوم» در سال 88 بود؛ این پویش با هدف دعوت از خاتمی برای ورود به انتخابات دهم ریاست جمهوری تشکیل شد و با کنار کشیدن خاتمی و نامزد شدن میرحسین موسوی برای حمایت از موسوی بسیج شد.فرمانده وقت نیروی انتظامی در سال 88 در مورد جلایی پور گفته بود: در انتخابات سال ۸۸ در کنار کمیته صیانت از آرا، جلایی‌پور هم با عنوان «پویش ۸۸» جوانان را سازماندهی می‌کرد. از همان الگوی بسیج در توجیه چهره به چهره‌ استفاده می‌کردند. پویش ۸۸ یکی از ستادهایی بود که در آن جوانان را برای تظاهرات، شبکه‌سازی‌های میدانی می‌کردند.

حاجی‌میرزایی زادهٔ ۱۳۳۸ در قم سیاستمدار ایرانی است که در دولت دوازدهم از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ سمت وزیر آموزش و پرورش را برعهده داشت. او همچنین در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ به‌عنوان دبیر هیئت دولت ایران فعالیت می‌کرد. و این روزها مسئولیت دفتر رئیس جمهور منتخب را بر عهده دارد.

 

الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی است؛ حزب اعتماد ملی یکی از احزاب اصلاح طلب است که ین حزب توسط مهدی کروبی پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال (۱۳۸۴) و کناره‌گیری از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز تاسیس شد.گفتنی است حضرتی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران در مجلس حاضر شد و همچنین در دوره‌های سوم تا پنجم مجلس، نماینده رشت بود. وی همچنین هم‌اکنون صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.

خانیکی روزنامه‌نگار و استاد علوم ارتباطات و از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران می‌باشد. خانیکی از نزدیکان محمد خاتمی بوده و در در زمان ریاست جمهوری خاتمی مشاورت فرهنگی وی را بر عهده داشته و برخی رسانه ها معتقدند سخنرانی گفتگوی تمدن‌ها رئیس جمهور اصلاحات را وی نوشته است، البته خانیکی کتاب هایی با اسامی در جهان گفت و گو و گفت و گوی تمدن ها و دموکراسی دیجیتال را نوشته و منتشر کرده است.

علی ربیعی در دولت دوازدهم در منصب سخنگویی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ فعالیت کرد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت.وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ مشاور اجتماعی سید محمد خاتمی(رئیس جمهور) بود. ربیعی در سال ۱۳۸۸ از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی بود که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ تنها مشاور میرحسین موسوی بود؛ وی قبل از اتمام رای‌گیری در نشستی رسانه‌ای اعلام پیروزی قطعی موسوی در انتخابات با نسبت اختلاف رای بسیار زیاد کرد.

محسن رنانی اقتصاددان نهادگرا، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان و از چهره‌های اقتصادی ایران است. رنانی علی‌رغم عضویتش در هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان کمتر تحلیل‌های اقتصادی ارائه داده و بیشتر به عنوان یک فعال سیاسی شناخته می‌شود. برخی، طرفداران نسخه ایرانی نهادگرایی را نزدیک به جریان چپ جهانی در حوزه اقتصادی می‌دانند.رنانی در گفت‌گویی اظهار کرده بود که «روحانیت شیعه خرافی است و پهلوی با خرافات مقابله کرد».رنانی در مقاله‌ای دیگر عنوان کرده بود: سقوط هر شرکت، سازمان یا ساختار سیاسی و اجتماعی چهار مرحله دارد؛ وقتی مرحله چهارم رخ دهد «رخداد سقوط» پایان می یابد. جمهوری اسلامی سه مرحله اول سقوط را طی کرده است، نمی‌دانم تا کی و تا چه حد می‌تواند، با مقاومت، خشونت و امنیتی کردن جامعه، مانع تحقق مرحله چهارم شود؛ اما می‌تواند با تغییر رویه،‌ پیش از آن که با «انقلاب از پایین»، مرحله چهارم سقوط نیز رخ دهد، از طریق «انقلاب از بالا»، احتمال فروپاشی را کاهش دهد.

محمد رهبری دانش آموخته دکتری علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبائی است؛ وی از فعالان فضای مجازی است که مقالاتی همچون، وعده های انتخاباتی، محدودیت های دولت و اعتراضات سیاسی در ایران داشته است. او در کارنامه سوابق خود، فعالیت به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران را دارد.

فیاض زاهد، رئیس شورای نویسندگان روزنامه اعتماد و عضو سردبیری روزنامه های اعتماد، همبستگی و اعتماد ملی است. وی استادیار دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران است.زاهد اردیبهشت سال جاری در روزنامه اعتماد در رابطه با طرح نور نوشت: براساس اکثر پیمایش‌های مستقل و نظرسنجی‌ها اکثریت جامعه ایرانی و حتی مومنان و با حجاب‌ها هم نسبت به استفاده از چنین روش‌هایی برای حجاب و روسری بر سر کردن زنان، اعلام انزجار و بیزاری کرده‌اند. اساسا مشخص نیست فرجام این نوع رفتارها و طرح‌ها و سیاست‌ها چه خواهد بود؟ برای من بسیار دشوار است که مجددا جمله‌ای را که قبلا در نوشته‌ای در همین روزنامه ذکر کرده بودم را تکرار کنم: «هر روز که می‌گذرد بیشتر به این نتیجه می‌رسم که براساس فهم دیالکتیک هگلی گویا قرار است جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین دشمن جمهوری اسلامی باشد.

علی شکوری راد پزشک و فعال سیاسی است که در اولین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد. شکوری راد از از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ بود که در 20 مهرماه 1389 به اتهام مسایل امنیتی بازداشت شد، وی پیش از این اعلام کرده بود که جرمی به نام فتنه نداریم.وی همچنین نماینده مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی بود وی از سال 1380 تا 1384 رئیس دفتر دائمی انتخابات جبهه مشارکت ایران اسلامی بود؛ همچنین رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، رئیس ستاد انتخاباتی مصطفی معین، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران و معاون تشکل‌ها، اقشار و گروه‌های اجتماعی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان از سوابق فعالیت سیاسی وی می‌باشد.

ابراهیم شیخ از سال 72 وارد تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت شد و از سال 77 تا 80 عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت بود. به گفته شیخ برخی سازماندهی ها در فتنه سال 78 توسط خود او انجام میشد. شیخ در بخشی از خاطرات خود طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها میگوید: «روز دوشنبه، چهار روز پس از وقعه‌ي 18 تير، عده‌اي از دانشجويان در دانشگاه به عنوان اعتراض تحصن كرده‌ بودند و عده‌اي از مردم عادي كه قلبشان از اين حادثه جريحه دار شده بود يا به آنان ملحق شده يا پشت در‌هاي دانشگاه تجمع كرده بودند، از طرفي نيرو‌هاي انتظامي نيز براي كنترل اوضاع فعال بودند، آن لحظه با مجموعه‌ي دوستان دفتر تحكيم جلسه داشتيم و گفت‌وگو‌هايي ميان دانشجويان و متحصنين صورت گرفت، نتيجه آن شد كه شورايي از خود تحصنين تشكيل دهيم كه اين نتيجه را شخصا با بلندگو مطرح كردم و دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف را هر كدام در يك نقطه‌اي از دانشگاه تهران جمع كرديم...»پس از دانشگاه مهمترین مسوولیت شیخ در شهرداری تهران بود. ابراهیم شیخ شهریور 1396 با حکم نجفی شهردار وقت تهران به سمت معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران منصوب شد. اندکی بعد همین معاونت از سوی رسانه های اصلاح طلب به عنوان پرحاشیه ترین معاونت شهرداری تهران مورد انتقاد قرار گرفت. اصلاح طلبان به انتصابات بی ضابطه و برخی چهره های منصوب این معاونت انتقادات بسیاری وارد کردند.

سید رضا صالحی امیری دوازدهمین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که همچنین در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود که در نهایت نتوانست رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را برای ریاست این وزارت خانه بگیرد. از دیگر سوابق وی میتوان به: رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران_ قائم‌مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اشاره کرد.در پی اعلام کاندیداتوری حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صالحی امیری به عنوان معاون فرهنگی ستاد وی معرفی و پس از پیروزی روحانی در انتخابات به سمت ریاست کارگروه شناسایی و تعیین اعضای فرهنگی کابینه منصوب شد.

حجت الاسلام محمد صدوقی نوه شهید آیت الله صدوقی(سومین شهید محراب) از روحانیون عالی‌رتبه یزد است. او در حال حاضر تولیت مسجد حضیره یزد را بر عهده دارد.

علی طیب‌نیا اقتصاددان و استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت کرد. او در دوران ریاست‌جمهوری سید محمد خاتمی برای چهار سال معاون طرح و بررسی نهاد ریاست‌جمهوری و سپس برای یک سال معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه معاونت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بود..همچنین در دوره‌های مختلف عضو شورای پول و اعتبار بوده است.

طیب نیا در دولت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی دبیر و مشاور کمیسیون اقتصادی دولت بود؛ دبیری کمیسیون اقتصاد هیئت دولت از سال 1373 تا دولت هشتم از دیگر مسئولیت های وی می‌باشد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه دولت روحانی بود. وی همچنین مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک بود.

امین عارف‌نیا معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است که پیش از این مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر بود. وی مشاور و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران بود. او همچنین مدیرعاملی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز عهده‌دار بوده است.

علی عبدالعلی‌زاده فعال سیاسی اقتصادی است که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بود؛ وی پیش از آن معاونت شهرداری ارومیه نیز بوده است. وی همچنین در دوره‌های دوم و سوم، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بود.عبدالعلی‌زاده در دولت هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ استاندار آذربایجان شرقی بود؛ عبدالعلی زاده مسئولیت وزارت مسکن و شهرسازی دولت خاتمی را نیز در سوابق خود دارد.

حسین عبده تبریزی بنیان‌گذار بانک اقتصاد نوین (نخستین بانک غیردولتی ایران) و عضو هیئت تحریریه نشریه‌های متعدد و صاحب امتیاز روزنامه سرمایه بوده‌است.از جمله سوابق مسئولیتی وی میتوان به: دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران در سال‌های (۱۳۸۴–۱۳۸۲)، مشاور خصوصی‌سازی وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران در سال‌های (۱۳۸۴–۱۳۸۰) و سمت‌هایی در بانک‌های تجاری خصوصی ایران اشاره کرد.

عباس عبدی عضو شورای سردبیری روزنامه‌های سلام و صبح امروز و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده است. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر تهران و از دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ بود.

محمد رئوف قادری به عنوان نماینده جامعه اهل سنت در شورای راهبری تعیین کابینه پزشکیان حضور دارد، قادری پیش از این در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده شهر پاوه و معاون اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی پزشکیان را بر عهده داشته و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

محمدجعفر قائم‌پناه چشم‌پزشک کرمانشاهی که سال‌هاست در تهران اقامت دارد، عضو شورای راهبری دفتر رئیس جمهور منتخب برای انتخاب اعضای کارگروه‌های پنجگانه (سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، زیربنایی و اجرایی ) برای انتخاب گزینه‌های تصدی وزارتخانه‌های دولت پزشکیان شد. قائم‌پناه از دوستان قدیمی دکتر پزشکیان است که در دوران وزارت پزشکیان، وی بعنوان یکی از معاونین او در وزارت بهداشت خدمت کرده است.

محمد کبیری، فعال دانشجویی سابق و رئیس ستاد دانشجویان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، عضو شورای مشورتی سید محمد خاتمی و معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاور معاون وزیر ورزش در امور جوانان بوده است.

سید حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی است که هشت سال استاندار کرمان بوده است؛ وی همچنین دوره پنجم و ششم نماینده مجلس بود. مرعشی در دولت هاشمی رفسنجانی 2 سال رئیس دفتر وی بوده است و در دولت خاتمی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.مرعشی در گفت و گویی گفته بود: منتقد سیاست مقاومتی رهبری هستیم. شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی بود.مولاوردی در مصاحبه ای مدعی شده بود که روستایی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که همه مردان آن اعدام شده اند؛ این موضوع از سوی همه مقامات این استان تکذیب شد و مولاوردی هیچگاه راضی نشد نام این روستا را بیان کند و در این مورد نیز رسانه ها را متهم به حاشیه سازی برای وی کرد.مولاوردی که از مدعیان تقلب در انتخابات 88 بوده است و به گفته خود در صف اول صف‌آرایی‌های خیابانی و آشوب‌های پس از انتخابات قرار داشته است، از جمله نویسندگان نامه به خاتمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که با ادعای دفاع از شبهه افکنی در انتخابات 88، از وی به عنوان نماد اخلاق و قانونگرایی، اعتدال و میانه روی نام می‌برند.

مصطفی مولوی اصالتاً متولد میانه است و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد. وی در سال‌های اخیر نیز، مدیرعاملی شرکت قطار شهری تبریز و حومه را عهده‌دار بوده است.شاخص‌ترین سابقه مولوی حضور در دوران دفاع مقدس و لشکر 31 عاشورا سپاه است که جانشین شهید مهدی باکری نیز بود. مولوی در سال‌های 88، 92 و 1400 نیز کنش سیاسی داشت و به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی میرحسین موسوی در سال 88 و هماهنگ‌کننده شمال غرب ستاد حسن روحانی در سال 92 را ایفا کرد.او در سال 88 نیز با وجود عهده‌دار بودن مسئولیت ستاد انتخابات موسوی در آذربایجان شرقی ضمن موضع‌گیری نسبت به اغتشاشگران گفته بود که عده‌ای فرصت‌طلب با سوءاستفاده از فضای موجود قصد نیل به اهداف شوم خود را دارند.

فاطمه مهاجرانی متولد مردادماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک و دارای دکتری از دانشگاه بونل لندن در رشته ربوتیک است. او در گفت وگویی با ایرنا از سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه مسائل زنان انتقاد می‌کند و می‌گوید: مهمترین نکته در این خصوص به رسمیت شناختن‌هاست؛ یعنی به طور مثال ما باید حجاب عرفی را به رسمیت بشناسیم و یا بسیاری از موضوع‌های دیگر زنان و تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم و کمک کنیم آدمها بدون اینکه بخواهند درگیر سانسور خودشان شوند عملکرد واقعی خود را داشته باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.