عضو کنگره آمریکا:

جنگ افغانستان هیچ پایانی ندارد

«باربرا لی» عضو کنگره‌ آمریکا در واکنش به تمدید حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: این تصمیم نشان می‌دهد که هیچ پایانی بر جنگ 15 ساله افغانستان وجود ندارد...

هادی نیوز: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تا پایان حضورش در این سمت، 8400 نیروی نظامی را در خاک افغانستان حفظ کند.

پایگاه خبری «هیل» نوشت: «باربرا لی» عضو کنگره آمریکا در واکنش به این تصمیم اوباما گفت: زمان آن فرا رسیده تا این جنگ را پایان دهیم و این تصمیم بیانگر قدمی در مسیر اشتباه است.

وی افزود: باید به تعهدات خود عمل کنیم و جنگ افغانستان را پایان دهیم.

این عضو کنگره آمریکا ادامه داد: این تصمیم نشان می‌دهد که هیچ پایانی بر جنگ 15 ساله افغانستان وجود ندارد.

لی اظهار داشت: مداخله نظامی بیشتر در افغانستان همچنان مردان و زنان نظامی ما را در وضعیت خطر قرار می‌دهد و به هیچ عنوان امنیت ملی ما را تقویت نمی‌کند.ور

وی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان تاکنون موجب تلفات مالی و جانی زیادی شده است، بیان کرد: تا به حال 2382 نظامی در افغانستان کشته و بیش از 20000 نظامی دیگر زخمی شده‌اند و هزینه 741 میلیارد دلاری این جنگ توانایی ما را برای سرمایه‌گذاری‌های مهم در اولویت‌های داخلی و بخش امنیتی تضعیف می‌کند.

وی تعهد داد که از «هر فرصت قانونی» برای بررسی دوباره جنگ افغانستان و تصمیم اخیر رئیس جمهوری دریغ نخواهد کرد.

باربرا لی تنها عضو کنگره آمریکا است که مخالف جنگ افغانستان در سال 2001 بود.

کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا پیش از این از «باراک اوباما» رییس جمهور این کشور خواسته تا تصمیمش را درباره نگهداری شمار دقیق سربازان آمریکایی در افغانستان اعلام کند.

این در حالی است که یک دیپلمات آمریکایی پیش از این اعلام کرده بود اوباما قصد دارد تصمیمش درباره به تاخیر انداختن خروج سربازان آمریکایی از افغانستان را در نشست وارسا اعلام کند.

در حال حاضر 9800 سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارد.

نشست وارسا به مدت 2 روز فردا جمعه و شنبه در تاریخ (8 و 9 جولای) با حضور کشورهای عضو سازمان ناتو برگزار می‌شود.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.