گزارش خبری

برگزاری همایش مسئولان سیاسی نیروهای مسلح

همایش مسئولان سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

برگزاری هشتمین همایش مسئولان و مدیران سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرصتی را دست داد تا پای صحبت های دکتر علی مرادزاده معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و دبیر این دوره از همایش بنشینیم.

دکتر مرادزاده میزبانی معاونت سیاسی سازمان بسیج رابرای این نشست فرصتی گرانبها یاد کرد و تاکید نمود  در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای خنثی کردن تهدیدات و توطئه های آشکار و پنهان دشمنان همچون گذشته گامهای موثری برداشته شود.معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین همچنین گزارشی از برنامه های همایش را ارائه کردندکه به اختصار مورد اشاره قرار می گیرد.

****حجت الاسلام و المسلمین صفایی مسئول محترم دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا  در نشست سیاسی مسئولین سیاسی نیروهای مسلح  با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی یاد آورشدند : امروز امید دشمنان برای از پای در آوردن نظام اسلامی توجه جدی به تحریم های اقتصادی است ، باید در کنار مباحث و مسائل سیاسی به تبیین وتحلیل مساله اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون رفت ازاین تحریم هاست توجه لازم را داشته باشیم .

ایشان در خصوص سابقه تحریم ها در تاریخ اسلام به یاد آوری تحریم های همه جانبه کفار ومشرکین بر علیه پیامبر اعظم اسلام در شعب ابی طالب اشاره کرد  که به مدت سه سال به طول انجامید و پیامبر گرامی اسلام و مسلمانان با عزت ، مقاومت کردند ودر نهایت به پیروزی رسیدند . ایشان با استناد به قرآن کریم که می فرمایند : (لقد کان لکم فی رسول ا. . .اسوۀ حسنه) پیامبر به عنوان بهترین اسوه معرفی می شود . باید ببینیم که پیامبر این تحریمها را چگونه مدیریت کردند. امروز ما نیز با تاسی و تبعیت از پیامبر اسلام بایستی در برابر این فشارها مقاومت کنیم وتحریمها را به فرصت تبدیل نمائیم .

ایشان همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی کار و تلاش در سطح کشور وافزایش تولید تاکید ورزیدند و صرفه جویی در مصرف انرژی و دیگر لوازم زندگی را لازمه اقتصاد مقاومتی بر شمردند ازاین رو پرهیز از آسیب هایی چون اسراف وتبذیر وتجمل در ابعاد مختلف زندگی فردی واجتماعی اولویت پیدا می کند .

***حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده محترم ولي‌فقيه در سپاه ديگر سخنران اين نشست بودند كه تحليل جامعي از تحولات داخلي و بين‌المللي ارائه كردند. ايشان واكاوي فتنه آينده را بررسي راهبردهاي نظام سلطه در دو سطح بلند مدت و كوتاه مدت در مواجهه با نظام جمهوري اسلامي ايران  مورد بررسي و تحليل قرار داده و تصريح كردند:

راهبرد دراز مدت دشمن براندازي نظام اسلامي، از طريق مهار انقلاب، تغيير رفتار و تغيير ساختار انقلاب اسلامي است. راهبرد كوتاه مدت دشمنان انقلاب اسلامي و در رأس آنها امريكا نيز تغيير محاسبات مردم و رهبري انقلاب مي باشد.

دشمن در اين زمينه به تهديد هوشمند متوسل شده و بر سه ركن، مذاكره، تحريم و تهديد تأكيد مي‌ورزد استكبار جهاني راهبردهاي خود را در چند محور تعقيب مي‌كند:

1-  تشديد تحريم‌ها به صورت مرحله‌اي شامل، تحريم فناوري، تحريم سرمايه‌گذاري، بانكها، بانك مركزي، تحريم نفتي، تحريم لجستیكي، نقل و انتقالات و تحريم دارويي.

2-    جنگ رواني، در جهت تأثيرگذاري بر افكار مسئولان نظام و انحراف در افكار عمومي

3-    عمليات اطلاعاتي در جهت خرابكاري سايبري و ترور.

4-    بي‌ثبات‌سازي محيط داخلي با تحريك برخي جريانهاي داخلي و تبديل آن به آشوب.

5-    تهديد نظامي.

6-    شعار مذاكره براي شرطي‌سازي جامعه و كشاندن نظام به سازش با دشمن.

اهداف دشمن از راهبرد تغيير محاسبات را مي‌توان در تأثير فشار بر مردم براي شكل‌گيري عكس العمل اعتراضي و نارضايتي، به مخاطره افتادن امنيت ملي، به خطر افتادن بقاي نظام اسلامي ديد كه نتيجه آن در نهايت درتغییر محاسبات مسئولان برای تقابل با نظام سلطه بروز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سعيدي در تبيين نتايج تغيير محاسبات نيز به چند عامل مهم اشاره كردند از جمله عقب نشيني از مواضع قبلي در تقابل با نظام سلطه، تن دادن به مذاكره با امريكا در حوزه‌هاي راهبردي تغيير در رويكرد مردم نسبت به اصولگرايان، بازگشت جريان واگرا و تجديد‌نظر ‌طلب به قدرت، نفوذ وگسترش حوزه نفوذ نظام سلطه در حاكميت، استحاله تدريجي و براندازي.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه در ادامه مباحث استراتژيك و راهبردي خويش راه‌كارهايي را نيز براي مقابله با تهديدات و توطئه‌هاي بلندمدت دشمنان برشمردند كه مهمترين آنها عبارتند از:

1-  تقويت روحيه استكبارستيزي: از طريق بازخواني انديشه و گفتمان امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري درباره استكبارستيزي، تبيين فلسفه و مباني متضاد نظام جمهوري اسلامي با نظام سلطه، بازخواني خاندان  رسالت و اهل‌بيت امام حسين (ع) در استقامت در برابر دشمن، بازخواني تحريم‌هاي گذشته و مقاومت مردم، بازخواني برخورد غرب با هم‌پيمانان خود در ايران و منطقه، بازخواني پيشينيه خط سازش و آثار و تبعات آن، برجسته ساختن قدرت و توانمندي دفاعي ايران.

2-  آگاه‌سازي مخاطبان از نقشه دشمن در به سازش كشاندن نظام جمهوري اسلامي: به واسطه افشاي سناريوي دشمن در استراتژي تغيير محاسبات، روشنگري ابعاد توطئه دشمن در جنگ نرم، تبيين سرانجام تغيير محاسبات، تبيين پيامدهاي تسليم در برابر دشمن، تبيين ظرفيت‌هاي نظام در مقابله با دشمن، تشريح وظايف مردم در حفظ كيان اسلام، تقويت عزم و اراده مردم در تقابل با توطئه‌ها، تبيين ابعاد توطئه دشمن در طول سه دهه گذشته، تبيين فلسفه تمركز جبهه استكبار بر منطقه خاورميانه به خاطر مقابله با اسلام و سلطه بر انرژي منطقه و وضعيت ژئوپليتيك و سوق‌الجيشي خاورميانه.

 

****سردار نقدي رياست محترم سازمان بسيج مستضعفین در اين همايش تاكيد كردند : بسيج شامل همه نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي با زير ساخت ايماني است كه اراده و توان مقابله با دشمنان را دارد .

سردار نقدي با اشاره به فرمايشات حضرت امام (ره) مبني بر تشكيل ارتش بيست ميليوني  يادآور شد:  ما امروز تقريبا به اين مرحله رسيده ايم . اما با توجه به شرايط كنوني جامعه و افزايش جمعيت کشور به دنبال بسيج دهها ميليوني هستيم كه مد نظر امام خامنه اي است .

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین  افزودند : بر اساس اين دكترين، بسيج از يك نگاه ، ابعاد و ماهيت سازماني دارد كه شامل پايگاهها و حوزه ها و رده هاي بسيج مي شود كه اين شاخه  رسمي و سلسله مراتبي بسيج است كه در انضباط بسيج موثر است . اما شاخصه ديگر بسيج ابعاد و ماهيت غير رسمي آن است . همانگونه كه در افق 1404 ترسيم شده در اين نگاه تمامي عناصر و آحادي كه به نوعي زير نظر ولايت هستند  را شامل مي شود و در حقيقت جزء بسيج دهها ميليوني محسوب مي شوند . نگاه ما به بسيج در شرايط امروز جامعه اين نگاه است و آنچه در اين راستا اهميت مضاعف مي يابد بهره مندي از تمام ظرفيت هاي بسيج است .

رئيس سازمان بسيج مستضعفین خاطر نشان كرد ، يكي از اقداماتي كه ما در بسيج انجام داده ايم تشكيل كانون و اتاق فكر تخصصي جهت تبيين انديشه هاي راهبردي ولايت در موضوعات مختلف است كه با تعيين محورها و تبيين آن در درون حلقه هاي صالحين وظيفه خود را به انجام می رسانیم به ویژه درزمینه تحقق اقتصاد مقاومتی که در سراسر کشور به روشنگری وتبیین آن می پردازیم  .

سردار نقدی در پایان از هادیان سیاسی نیروهای مسلح به عنوان یکی از ظرفیت های بسیار مناسب یاد کرده و  خاطر نشان کردند :  درسایه تعامل وهماهنگی می توان ازاین ظرفیت ها به نحو مطلوب بهره برداری نمود و فضای جامعه را در راستای گفتمان ولایت که همان تحقق اقتصاد مقاومتی است عملیاتی کرد .

**** دكتر رسول سنايي راد معاون سياسي نمايندگي ولي فقيه در سپاه در نشست مسئولين سياسي نيروهاي مسلح به تشريح ابعاد جنگ 8 روزه رژيم اشغالگر قدس عليه نوار غزه پرداختند . ايشان با اشاره به اين تهاجم غير انساني ياد آور شد ، كارشناسان بر اين عقيده بودند كه بعد از شكست رژيم صهيونيستي در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه  اين رژيم بار ديگر شكست را تجربه كند ، قابل تصور نبود . اما تحولات و تغييراتي كه پيش آمد اين رژيم را به اين سمت سوق داد كه برخي از اين عوامل عبارتند از :

1-    تست شرايط داخلي غزه بعد از ماجراي مفقود شدن برخي از تسليحات ليبي غافل از اين كه رژيم صهيونيستي مسيرهاي ديگر را پيش بيني نكرده بود.

2-     تست سامانه دفاع ضد موشكي خود كه بايستي ضعف ها و اشكالات احتمالي آن شناسايي و مرتفع مي شد .

 دکتر رسول سنائي راد در ادامه به نتايج اين نبرد در دو عرصه دفاعي و سياسي اشاره كرد و اظهار داشت در عرصه دفاعي : شكست ارتش رژيم صهيونيستي و از بين رفتن اعتماد به امكان جنگ با نتيجه معلوم و هزينه پايين ، همچنين آشكار شدن نا كارآمدي سامانه دفاع ضد موشكي و عدم جرات عمليات زميني و ورود به غزه از نتايج جنگ هشت روزه غزه بود .

معاون سیاسی سپاه  مطرح شدن مجدد موضوع فلسطين در فضاي سياسي جهان ، بي اعتباري احزاب حاكم در اين رژيم براي كسب راي و پرستيژ ، بي اعتباري تحركات قطر و تركيه در فراهم ساختن واگرايي مقاومت نسبت به جمهوري اسلامي ايران ، پديد آمدن فرصت براي جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و جهان را نيز از نتايج سياسي نبرد 8 روز غزه عنوان كرد .

 

 بخش ديگري از اين همايش به تبادل نظر مسئولان سياسي نيروهاي مسلح در تحليل و بررسي شرايط كشور و تحولات منطقه اي و بين المللي اختصاص داشت . و در پايان نيز شركت كنندگان همايش به اتفاق بر هوشياري نسبت به اقتضائات موجود و تلاش هماهنگ و مجاهدت يكپارچه براي دستيابي به اهداف مورد نظر در اقتصاد مقاومتي و شكست و ناكامي استكبار جهاني و نظام سلطه تاكيد ورزيدند .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.