ترویج قمه‌زنی در ‌بی‌بی‌سی فارسی!

اگرچه رهبر معظم انقلاب و دیگر علما و روحانیان عظام، بارها انجام اعمالی که موجب وهن مذهب شده را حرام اعلام کرده و یا حکم به عدم جواز انجام آن‌ها داده‌اند، ولی خودسری و خودرأیی عده‌ای باز هم بهانه به دست بیگانگان داد و موجبات تمسخر مذهب شیعه را فراهم آورد.

 

بی‌بی‌سی در روز تاسوعای حسینی، در مطلبی که به ظاهر درباره رسوم عزاداری در ایران بود، از یک سو قمه‌زنی را سنتی وحشیانه و غیرمعقول عنوان کرده و از سوی دیگر، آن را خواسته خود مردم شیعه‌مذهب ایران قلمداد کرد!

گزارشگر بی‌بی‌سی رسومی مانند بر سر و سینه‌زدن، گریه کردن، مداحی، نمایش تعزیه و سخنرانی درباره اهداف کربلا را «رسم‌های دولتی و حکومتی» خواند، ولی قمه‌زنی را سنتی دیرپا و مردم‌پسند عنوان کرد و مدعی شد حتی بسیاری از علمای شیعه پیش‌تر، آن را انجام می‌داده‌اند؛ اما پس از رسیدن به قدرت، برای حفظ قدرت خویش به ناچار آن را کنار گذاشته‌اند!

سپس این مطلب غرض‌ورزانه و هدف‌دار، با اشاره به درگیری پلیس با تعدادی قمه‌زن در یکی از شهرها که به برهم خوردن این مراسم ‌انجامید، موضوع قمه‌زنی را خاتمه داد. چینش مطالب در این گزارش به نحوی بود که از سویی تمام رسوم سوگواری و عزاداری پسندیده و رایج که بیشترین اعمال سوگواری را به خود اختصاص می‌دهند، صرفاً برنامه‌های تشریفاتی و حکومتی جلوه می‌کنند و از سوی دیگر، رسم قمه‌زنی، هم مورد تخطئه قرار می‌گیرد و هم مورد قبول مردم عنوان می‌شود!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.